یادداشت/ سیدمرتضی مصطفوی

اقدام قابل تحسین رئیس سازمان سینمایی؛ سینما برای همه

رسالت رئیس سازمان سینمایی با شکستن انحصارها و از بین بردن رانت‌ها و قطع دست پدرخوانده‌های سینمای ایراناست، اگر این مهم محقق شود همه برنامه‌های دیگر سینمایی تحت الشعاع این تصمیم بزرگ و درست قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۶۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ - 06December 2022

اقدام قابل تحسین رئیس سازمان سینمایی ، سینما برای همهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- سیدمرتضی مصطفوی، محقق و نویسنده سینما و تلویزیون؛ سینمای ایران با وجود احتضار مقطعی در گیشه که حاکی از ناآرامی‌ها و شرایط خاص حاکم بر جامعه است نوید یک اتفاق تازه و منحصربفرد را می‎دهد.

اتفاق بزرگ «سینما برای همه» است! اصل مهمی که به جرات می توان گفت از ابتدای ورود سینما به ایران مغفول مانده است. چندی پیش و بواسطه دعوت مدیران سینمایی در جلسه‌ای شرکت داشتم که مدعوینش اگرچه سینماگر بودند و برخی از آن‌ها چند فیلم سینمایی در کارنامه داشتند، اما تعدادی از آنها برای اولین بار بود که سازمان سینمایی را از نزدیک می‌دیدند.

فیلمسازانی منتسب به جریان فکری انقلاب با آثاری ارزشی و البته سینمایی حرفه‌ای و غیرقابل انکار که باوجود فعالیت در عرصه سینما اما ‌به‌دلیل فضای انحصاری و بسته سینما هرگز امکان ظهور و بروز پیدا نکرده بودند. به‌نظر می‌رسد رسالت بزرگ خزاعی رئیس سازمان سینمایی شکستن انحصارها و از بین بردن رانتها و قطع دست پدرخوانده‌های ده‌ها ساله سینمای ایران است که اگر این مهم محقق شود همه برنامه‌های دیگر سینمایی تحت الشعاع این تصمیم بزرگ و درست قرار خواهد گرفت.

امید و انرژی جلسه‌ای که با حضور حدود بیست نفر از سینماگران انقلابی در سازمان سینمایی تشکیل شد، فارغ از هر نتیجه‌ای که در پی داشته باشد نشانه‌ای از تلاش مدیریت فعلی سازمان سینمایی برای تحقق شعار عدالت محوری خواهد بود هر چند سنگ اندازی در مسیر تحقق این هدف بزرگ از طرف انحصارگرایان و تمامیت خواهان دور از ذهن و دور از انتظار نیست اما اراده مدیریت فعلی سازمان سینمایی از جمله دکتر محمد خزاعی نوید بخش دستیابی به این هدف سخت اما ماندگار است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها