رئیس سابق سازمان طلاعات سپاه:

آمریکا به سمت جنگ و عملیات ترکیبی علیه نظام رفته است

«طائب» در جمع دانشجویان زنجان گفت: انسجام حاکمیتی ایران باعث شده آمریکا به سمت جنگ و عملیات ترکیبی علیه نظام برود.
کد خبر: ۵۶۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ - 07December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «حسین طائب» امروز در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان اینکه قدرت‌یابی، تاثیرگذاری منطقه‌ای و انسجام حاکمیتی ایران باعث شده آمریکا به سمت جنگ و عملیات ترکیبی علیه نظام برود، اظهار کرد: ایران به عنوان جریان محوری مقابله با آمریکا و دموکراسی غربی است و توانسته مدل جدیدی از حکمرانی را در دنیا ارائه دهد از این جهت تشدید راهبرد مهار ایران در دستور کار دشمنان قرار گرفته است.

رئیس سابق سازمان طلاعات سپاه ادامه داد: مطابق اسناد امنیتی آمریکا، چین تهدید اول و روسیه تهدید دوم این کشور است و تهدید سوم آنها هم دولت‌هایی هستند که دموکراسی آمریکایی را تضعیف می‌کنند و مدل جدیدی از حکمرانی را ارائه می‌دهند که مهمترین آنها ایران است.

وی با بیان اینکه جنگ اوکراین، جنگ نیابتی غرب با روسیه است، افزود: برای مقابله با چین هم از موضوع تایوان منصرف شدند و شروع به ایجاد ناامنی در چین کردند.

طائب افزود: در مورد ایران، بی ثباتی منطقه‌ای را در دستور کار قرار دادند و همچنین برای اغتشاشات در داخل ایران برنامه‌ریزی کردند.

رئیس سابق سازمان طلاعات سپاه گفت: در گزارش سنتکام از وضعیت ایران آمده که برآورد سازمان سیا برای اغتشاشات در ایران اشتباه از آب در آمده است.

وی اظهار داشت: در جهت گیری جدید، دولت آمریکا به دنبال مذاکرات هسته ای، موشکی، منطقه‌ای، پهپادی و حقوق بشری با ایران است.

طائب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پایه جنگ ترکیبی، جنگ نرم است، ادامه داد: در جنگ نرم جابه جایی عشق و نفرت به ارزش بیگانه و خودی دنبال می شود و هر کس در این جنگ توانست این جابه جایی را انجام دهد برنده است به این معنی که افراد نسبت به ارزش‌های جامعه خود نفرت پیدا کنند و به ارزش بیگانه علاقه نشان دهند.

وی در پاسخ به سؤال یک دانشجو در مورد برخورد با شماری از سلبریتی‌ها، گفت: اگر یک زمانی در کشور انتساب داشتن به کسی و قشری، مصونیت نیاورد آن موقع کارها درست می شود و هرکسی که تخلفی کرد اگر جامعه پذیرفت باید با او برخورد شود آن موقع کارها درست خواهد شد.

طائب ادامه داد: آیا سلبریتی ها آزادند خلاف کنند و دروغ بگویند؟ اگر کسی دروغ گفت نباید از او خواست که اثبات کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هرچقدر جلوتر می آییم روند مبارزه با فساد راحت‌تر می‌شود، گفت: در این دولت برای مبارزه با فساد، مقاومت نمی‌کنند درحالیکه قبلا مقاومت می‌شد.

طائب گفت: راهبرد آمریکا و اسراییل در دوران سازندگی بعد از جنگ، فاسدسازی و فاسدنمایی در کشور بود که البته فاسد فقط اقتصادی نبود، هم فاسد امنیتی، هم فاسد سیاسی را در دستور کار داشتند.

وی با بیان اینکه روند فساد در کشور کاهشی است، افزود: در این دولت باید بگردید تا فساد جدید بزرگ را پیدا کنید.

رئیس سابق سازمان طلاعات سپاه در پاسخ به سؤالی در خصوص تعدد دستگاه‌های امنیتی در کشور و موازی کاری در این حوزه، گفت: همه دنیا به تکثر دستگاه های اطلاعاتی رسیده است.

طائب افزود: در این حالت هم مقابله با دشمن تقویت می‌شود و هم این موضوع به نفع حقوق شهروندی است، چون در برخی موضوعات ممکن است اختلاف نظر بین دستگاه‌های امنیتی پیش بیاید که این اختلاف البته بد نیست و به نفع حقوق شهروندی است.

وی به لزوم هماهنگی دستگاه‌های امنیتی اشاره کرد و اظهار داشت: در کشور دستگاه‌های امنیتی ذیل شورای امنیت ملی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار