فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)‌:

تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان جزء ساختار سازمان هوافضا هستند

سردار غلامی گفت: اهمیت دادن به توانمندی‌های مردمی موجب شده تا امروز تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان جزء ساختار سازمان هوافضا قرار گیرند و با تلاش‌هایی که صورت گرفت، موفقیت‌هایی را به دست آوردند.
کد خبر: ۵۶۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ - 08December 2022

تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان جزء ساختار سازمان هوافضا هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «نعمان غلامی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) صبح امروز (پنج‌شنبه) در نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها از سری رویداد‌های «تا ثریا» که در وزارت راه و‌ شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: این رویدادی مهم است، زیرا اگر به تاریخ انقلاب اسلامی نگاهی بیاندازیم، با مسئله مهم و پیچیده‌ای به نام «جنگ تحمیلی» برای جمع کردن بساط انقلاب اسلامی مواجه بودیم که عبور از آن با حضور مردم در صحنه محقق شد؛ به‌نحوی که اکنون می‌توانیم ماهواره در مدار زمین قرار دهیم و دقت موشک‌های ساخت کشورمان در مقایسه با موشک‌های ساخته شده توسط دیگر کشور‌ها افزایش بسیار خوبی پیدا کند.

سردار غلامی افزود: اهمیت دادن به توانمندی‌های مردمی موجب شده تا تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌اکنون جزء ساختار سازمان هوافضا قرار گیرند و با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستند موفقیت‌هایی را به دست آورند؛ اما اینکه در حوزه مسکن که در مقایسه با صنعت موشکی پیچیدگی ندارد، عقب‌ماندگی داریم به دلیل تمرکز نکردن بر این مسئله یعنی استفاده از توانمندی‌های مردمی و نیز موانعی است که در دستگاه‌ها وجود دارد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه طولانی بودن زمان موافقت دستگاه‌های برای انجام فعالیت‌های مختلف مانع از انجام کار‌های بزرگ است، گفت: سابقه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که کار‌های اصلی و بزرگ توسط جوانان صورت گرفته و این تأکیدی بر اعتماد به دانش و تخصص جوانان است؛ بسیج طرح‌های متعددی برای رفع مشکلات جوانان به‌ویژه در حوزه اشتغال داشت و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بار‌ها بر استفاده از طرح‌های بسیج تأکید داشتند، اما متأسفانه دولت قبل هیچ کاری در استفاده از طرح‌های بسیج انجام نداد.

«مجتبی حبیب‌زاده مقدم» مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج هم در این مراسم اظهار داشت: مردم در اقصی‌نقاط کشور انتظار دارند که مجلس، دولت و بدنه حاکمیت کمک کنند تا مشکل مسکن رفع شود، اما برای رفع این‌ مشکل شاید باید بدنه مردم هم نقش‌آفرین باشند و این در حالی است که در سال‌های اخیر علی‌رغم اینکه حرف‌های خوبی درباره مسکن زده شد، ولی تاکنون اقدام مؤثری دیده نشده است.

وی ادامه داد: مؤسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج به کمک هسته‌های مردمی آمده تا آن‌ها را به بدنه دولت وصل کند؛ در واقع بسیج مأموریت پیدا کرده که ظرفیت مردمی را فعال و به همه دولت‌ها کمک کند تا مشکل مردم در حوزه مسکن رفع شود.

مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج افزود: شهرسازی و شهرک‌سازی ایرانی - اسلامی شعاری است که تنها یک درصد ساخت و ساز‌های کشور به این شکل انجام شده است؛ به همین علت انتظار می‌رود که دولت‌ها به معنی عام آن در سرعت بخشیدن به این شکل از ساخت و ساز‌ها اهمیت دهند؛ چرا که در شهرسازی و شهرک‌سازی ایرانی - اسلامی امنیت روانی و اجتماعی خانواده‌ها تأمین می‌شود.

«سعید نجاتیان» دبیر این رویداد هم اظهار داشت: برگزاری نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها به‌منظور رفع چالش‌ها با رویکرد فناورانه و نوآورانه با محور‌های شهرک‌سازی با الگوی اسلامی - ایرانی، عمران اجتماعی در حوادث غیرمترقبه و ساخت مسکن سریع، ارزان و کیفی پیش‌بینی شد که به همین جهت دبیرخانه دائمی آن در موسسه عمران و مسکن بسیج شکل گرفت.

وی افزود: پس اعلام برگزاری این رویداد ۴۴۵ طرح بر اساس سه محور تعیین شده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که بعد از بررسی‌های اولیه ۱۲۴ طرح به مرحله بعد راه یافت و بعد از بررسی بیشتر، از این تعداد، ۲۵ طرح به بخش بعدی و از این تعداد نیز در نهایت پنج طرح قابل ارائه در رویداد مسئله محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها انتخاب شد.

«شاکری نایب» رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این رویداد اظهار داشت: کار بسیار بزرگی در کشور انجام می‌شود به نحوی که در ۱۰ صنعت جزو پنج کشور اول دنیا هستیم، اما متأسفانه این موفقیت‌ها بازتاب داده نمی‌شود و شاید این باعث شده که دائم اخبار چالشی و نا امیدانه می‌شنویم.

وی عدم هماهنگی را جزو چالش‌های اصلی وزیر سابق مسکن و راه و شهرسازی دانست و گفت: لیست بانک‌هایی که در آزاد نکردن تسهیلات ساخت مسکن ترک فعل کردند دو هفته پیش به قوه قضائیه ارسال شد. مالیات بر عایدی و خانه‌های خالی از جمله کار‌هایی است که توسط کمیسیون عمران هفته آینده در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار