«رستم قاسمی»؛ از فرماندهی در دفاع مقدس تا انجام خدمات ارزشمند برای پیشرفت کشور

مرحوم «رستم قاسمی» در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های مختلفی در فرماندهی مهندسی و پشتیبانی جنگ را برعهده داشت و در طول سوابق کاری خود، در راستای سازندگی کشور، مسئولیت‌های مهمی را برعهده داشت و خدمات ارزشمندی را در کارنامه خود به یادگار گذاشت.
کد خبر: ۵۶۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ - 08December 2022

مرحوم «رستم قاسمی»؛ از فرماندهی در دفاع مقدس تا خدمات ارزشمند به پیشرفت کشوربه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «رستم قاسمی» وزیر سابق راه و شهرسازی، صبح امروز (پنج‌شنبه) مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به دلیل ابتلا به بیماری، دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهید خود پیوست.

وی که در دولت سیزدهم سکان وزارت راه و شهرسازی برعهده داشت، اخیراً از سمت خود استعفا کرده بود.

مرحوم «رستم قاسمی» از سال ۱۳۶۰ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های مختلفی در فرماندهی مهندسی و پشتیبانی جنگ را برعهده داشت و در این دوران، به مقام جانبازی نیز نائل آمد.

وی که فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران بود، در راستای سازندگی کشور، مسئولیت‌های مهمی را برعهده داشت که مهم‌ترین آن‌ها «فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)»، «وزیر نفت»، «وزیر راه و شهرسازی»، «فرمانده قرارگاه سازندگی نوح (ع)»، «فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه»، «فرمانده مهندسی قرارگاه دریایی عملیاتی خاتم الانبیاء (ص)» و «دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور» و «معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه» است.

مرحوم «قاسمی» همچنین خدمات ارزشمندی را برای میهن اسلامی در حوزه‌هایی نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، راه، راه‌آهن، بندرسازی، فولاد و کشتی‌سازی انجام داد و همچنین پروژه‌های بزرگ دریایی را خصوصاً در دوران فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و وزارت نفت در کارنامه خود به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها