با حضور معاون رئیس جمهور در قم صورت گرفت؛

تجلیل از ۱۵ محقق برگزیده در دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای «شاهد»

دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای «شاهد» امروز پنج شنبه ۱۷ آذرماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تجلیل از ۱۵ برگزیده در پژوهشگاه علامه طباطبایی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ - 08December 2022

تجلیل از ۱۵ محقق برگزیده در دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای «شاهد»به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی نماینده، ولی فقیه در قم، امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) طی سخنانی در دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد در پژوهشگاه علامه طباطبایی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) اظهار داشت: شما فرزندان معظم شهدا سزاوارترین درس آموزان مکتب فاطمی هستید.

وی افزود: این مکتب، مکتبی است که مس وجود انسان را به طلا مبدل می‌سازد و باید از سخنان حضرت صدیقه طاهره (س) بخصوص خطبه فدکیه استفاده کنیم و از شهادت آن بزرگوار پیام بگیریم.

امام جمعه قم خطاب به طلاب و فضلای شاهد عنوان کرد: نقطه اشتراک همه شما عزیزان در عنوان شهادت است که از پر افتخارترین موقعیت‌هایی است که خداوند نصیب هر کسی نمی‌کند. شما یادگاران شهدای عظیم الشان بوده و خود نیز در این راه آماده شهادت هستید.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای ایجاد آشوب در کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان با تمام توان آتش افروزی کردند تا نظام را درگیر و متوقف سازند، اما دیدیم که نظام اسلامی با قوت به راه خود ادامه داده و دامن این آتش افروزی‌ها امروز کشور‌های خودشان را در برگرفته است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی چهل سال است به اذن الهی، رهبری حکیمانه و عنایات امام عصر (عج) و خون‌های پاک شهدا ایستاده و با قوت در حرکت است و همه توطئه‌های دشمنان به حول و قوه الهی، تدبیر رهبری معظم انقلاب و برخورد صحیح نیرو‌های نظامی و انتظامی خنثی شد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله لونی رئیس هیات مدیره مجمع طلاب و فضلای شاهد نیز در این مراسم گفت: مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد ظرفیت بسیار مناسب و عظیمی است، اعضای این مجمع از مجتهدین، فقها و مدرسین برجسته حوزه و اعضایی است که دارای رتبه یک کنکور سراسری بدون سهمیه شاهد و شخصیت‌های برجسته علمی هستند و می‌توانند در سطح ملی و بین المللی تاثیر گذار باشند.

وی افزود: مجمع طلاب و فضلای شاهد مجمعی است که به همت فرزندان طلبه و روحانی شهدا راه اندازی شد و امروز به قوت فعالیت نموده و در زمینه‌های درس، بحث، رشد علمی، رساله علمی، تحصیلی، تدریس، تحقیق، آموزش و فرهنگی می‌تواند نقش آفرین باشد.

دومین اجلاسیه مجمع طلاب و فضلای فرزندان شهید با هدف شناسایی ظرفیت و استعداد‌های طلاب همراه با تجلیل از ۱۵ تن از اساتید، مولفان دارای آثار برگزیده و شایسته تقدیر و فعالان اجتماعی برگزار شد؛ مجمع طلاب و فضلای فرزند شهید مجمعی بین المللی است و طلاب ایرانی و غیر ایرانی عضو آن هستند.

اعضای هیئت مدیره مجمع طلاب و فضلای فرزند شاهد از اساتید دروس خارج و سطوح عالی بوده و هیئت امناء مجمع شخصیت‌های علمی و ملی هستند؛ رسالت کلی مجمع نیز توسعه علمی، معنوی، بصیرتی و مهارتی اعضای مجمع، تعالی خانواده شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جوامع اسلامی اعلام شده است.

در اجلاسیه فوق، حجت الاسلام و المسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم و حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار