کتاب «برای زین‌أب» در ساری نقد و بررسی شد+ تصاویر

همزمان با اجرای ویژه برنامه‌های کاروان «روایت حبیب» در مازندران نشست نقد و بررسی کتاب «برای زین‌أب» پرداختی به زندگی شهید «محمد بلباسی» در حوزه هنری مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ - 08December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، در دومین روز از حضور کاروان «روایت حبیب» در استان مازندران که با محوریت پرداختن به فراز‌های مختلف زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی به اجرای ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری اختصاص دارد، امروز جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، پای برنامه «پاورقی» نشستند تا کتاب «برای زین أب» روایت زندگی شهید مدافع حرم «محمد بلباسی» را مورد بررسی قرار دهند.

«سمیه اسلامی» یکی از گردآورندگان این اثر با اشاره به دو سال کار فشرده پژوهشی و ۱۶۰ ساعت مصاحبه، اظهار داشت: تلاش شد تا یک اثر جامع و مرجع در خصوص شهید بلباسی به مخاطبان ارائه شود و به همین دلیل مصاحبه‌ها با دقت انجام و بهترین‌ها بر صفحات نشست.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر در مصاحبه‌های اثر «برای زین‌أب» شرکت داشتند، افزود: از میان این گفتگو‌ها ۸۴ مورد انتخاب و نهایتا ۷۱ روایت غیرتکراری در کتاب آمده است.

این نویسنده با اشاره به دقت بالا در ویراستاری و ادای حق مطلب به بهترین شکل در اثر مکتوب برای زین‌أب، گفت: حتی برای فونت این کتاب ساعت‌ها وقت گذاشتیم و در نهایت یک فونت خوب – که خریداری هم شده است – را انتخاب کردیم.

فاطمه قنبری یکی دیگر از گردآورندگان کتاب، اظهار داشت: نقد‌هایی که بر کتاب وارد می‌شود، به نویسندگان در ارائه آثار بعدی کمک می‌کند و از این منظر، از دیدگاه‌های مختلف نسبت به اثر استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما خاطره‌ها را نوشتیم و به گردآوری روایت‌ها از آدم‌هایی پرداختیم که شهید محمد بلباسی را می‌شناختند و او را درک کردند.

در نشست نقد کتاب با عنوان پاورقی که مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران و سید مهدی ابطحی دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری نیز در آن حضور داشتند؛ تعدادی از نویسندگان و حضار به ارائه آرا‌ی خود درباره کتاب «برای زین‌أب» پرداختند. کتاب «برای زین أب» در ۳۹۰ صفحه توسط یک گروه پژوهشی تهیه و نگاشته شده و در زمستان سال ۱۴۰۰ نیز به چاپ ششم رسیده است.

برنامه یاد شده از سری برنامه‌های کاروان هنری روایت حبیب در مازندران بوده که ۱۶ لغایت ۱۸ آذر به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

کتاب «برای زین‌أب» در ساری نقد و بررسی شد + تصاویر

کتاب «برای زین‌أب» در ساری نقد و بررسی شد + تصاویر

کتاب «برای زین‌أب» در ساری نقد و بررسی شد + تصاویر

کتاب «برای زین‌أب» در ساری نقد و بررسی شد + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار