مدیر اجرایی کاروان هنری «روایت حبیب» در مازندران خبر داد؛

تشریح جزئیات ویژه برنامه کاروان هنری «روایت حبیب» در مازندران

«موسوی» به تشریح جزئیات ویژه برنامه کاروان هنری «روایت حبیب» در مازندران پرداخت و گفت: این برنامه با محوریت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ - 05December 2022

تشریح جزئیات ویژه برنامه کاروان هنری «روایت حبیب» در مازندران«سید رحیم موسوی» مدیر اجرایی «روایت حبیب» در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، درباره جزئیات ویژه برنامه «روایت حبیب» به میزبانی استان مازندران، اظهار داشت: «روایت حبیب»، روایت مردی است که متعلق به همه ملت ایران است و پرداختن به ابعاد وجودی این قهرمان ملی یعنی سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» از وظایف دستگاه‌های هنری، فرهنگی و تبلیغی است.

وی بیان کرد: ویژه برنامه «روایت حبیب» در ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود و مازندران نیز پس از خراسان شمالی دومین استان میزبان این رویداد فرهنگی هنری است.

مدیر اجرایی «روایت حبیب» در مازندران گفت: رویداد هنرمندانه «روایت حبیب» یک برنامه عمومی است و شهید سلیمانی به عنوان محور برنامه‌های این کاروان علاقه خاصی به مردم کشورش داشت و همه فرزندان ملت را نیز فرزندان خود می‌دانست.

موسوی با بیان اینکه برنامه روز نخست «روایت حبیب» ۱۶ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در یادمان شهدای گمنام شهر نکا آغاز می‌شود، افزود: این برنامه مردمی (بر صحنه تریلی سیار) شامل اجرای سرود، نقالی و پرده خوانی، تئاتر خیابانی، نماهنگ، روایت خاطره، شعر خوانی و ... است که پس از نکا در همین روز و بعد از نماز مغرب و عشا در مجموعه تئاتر روباز بوستان ولایت ساری با حضور هنرمندان تراز اول کشور با اجرای افراد دیگر برگزار می‌شود.

این مسئول همچنین اعلام کرد: «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نیز عنوان برنامه‌ای است که در همین روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶ در سه سانس، و در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (واقع در باغ سنگ خیابان شهبند) برای اقشار کودک و نوجوان در قالب یک برنامه ترکیبی قصه و نمایش و سرود اجرا می‌شود.

وی درباره برنامه روز دوم کاروان «روایت حبیب» اظهار داشت: ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۱۷ آذر با حضور نماینده، ولی فقیه در مازندران، نمایشگاه هنر‌های تجسمی و عکس سردار شهید سلیمانی در مصلی ساری افتتاح می‌شود که تا پایان روز جمعه دایر خواهد بود.

مدیر اجرایی «روایت حبیب» در مازندران ادامه داد: در همین روز، از ساعت ۹:۳۰ به مدت دو ساعت نیز نشست «پاورقی ۳» با موضوع نقد کتاب «برای زین أب» نوشته «سمیه اسلامی» و «فاطمه قنبری» درباره زندگینامه شهید «محمد بلباسی» از شهدای مدافع حرم در گالری سوره حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود که «مفید اسماعیلی سراجی» کارشناس و منتقد این برنامه خواهد بود.

موسوی گفت: بعد از ظهر روز ۱۷ آذر نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ ویژه برنامه مردمی سفیر «روایت حبیب» (تریلی سیار) در میدان شهدا‌ی روستای قراخیل قائمشهر نظیر برنامه‌های نکا و ساری را با اجرای هنرمندان استان و کشور ارائه خواهد کرد.

وی درباره برنامه‌های روز پایانی یعنی جمعه ۱۸ آذر اظهار داشت: کارگاه خلق آثار تصویرگری نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ در گالری خانه سوره حوزه هنری با شرکت تعدادی از هنرمندان گرافیست واحد هنر‌های تجسمی این مرکز و حضور «سعید رزاقی خمسی» به عنوان مدرس در حوزه تصویرگری اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی «روایت حبیب» در مازندران، بزرگترین و اصلی‌ترین برنامه این کاروان را که با حضور هنرمندان شاخص ملی به اجرا در می‌آید «شب خاطره» اعلام کرد و ادامه داد: این برنامه که ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز جمعه همراه با پخش زنده تلویزیونی تدارک دیده شده، شامل روایت خاطره، شعر خوانی، سرود، نمایش، پخش آثار تصویر‌ی و دیگر بخش‌های فرهنگی و هنری خواهد بود.

موسوی گفت: این برنامه در واقع چکیده‌ای از تمامی برنامه‌های کاروان ۴۰ نفره «روایت حبیب» است که با حضور هنرمندان و مسئولان استانی نیز همراه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار