سردار جلالی در چهارمین همایش ملی پدافند غیر عامل:

فکر جنگیدن با ایران از جهل دشمن نسبت به قدرت حقیقی دفاعی کشورمان نشأت میگیرد

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن تاکید بر لزوم بکارگیری تدابیر رهبری، غفلت دشمن از توان بالای پدافندی کشور را مهمترین عامل تهدیدات نظامی دشمن علیه ایران عنوان کرد.
کد خبر: ۵۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ - 28October 2015

فکر جنگیدن با ایران از جهل دشمن نسبت به قدرت حقیقی دفاعی کشورمان نشأت میگیرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز در چهارمین همایش ملی پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه همواره با تهدیدهای نظامی از سوی آمریکا که از طریق جنگهای نیابتی صورت میگیرد مواجهیم، گفت: تهدیدات شامل دو مولفه قدرت و ابزار اراده سیاسی و محاسبات است. در واقع بعضی از رهبران کشورهای همسایه یا غیر همسایه در محاسبات خود نسبت به توان دفاعی کشورمان دچار اشتباه محاسباتی میشوند؛ به همین خاطر باید این مؤلفهها را به نوعی مدیریت کنیم.

وی افزود: در حوزه اقتصادی خوشبینان و منتقدان توافق معتقدند برجام معجزه اقتصادی ایجاد نمیکند؛ به همین جهت اقتصاد عرصه جدیدی است که باید به آن توجه کرد؛ زیرا عرصه اقتصادی میتواند عرصه جدیدی برای درگیری باشد.

جلالی افزود: در حوزه اقتصادی کاهش چشمگیری در خصوص تحولات مربوط به حوزههای اقتصادی و پسا برجام نخواهیم داشت؛ به همین خاطر دشمنان میخواهند با ایجاد چالشهای اقتصادی مردم را رو در روی رهبری قرار دهند. در حالی که یکی از مولفههای قدرت ملی کشورمان وجود رهبری است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در پسا برجام امریکاییها به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدهاند که گزینه نظامی در برابر ایران موثر نخواهد بود؛ زیرا بنابر اعتراف خودشان برآوردی از پاسخ ایران ندارند و نمیدانند ایران حوادث مربوط به تهدید نظامی را چگونه پاسخ میدهد؛ لذا معتقدند جریان باید به سمت استحاله از درون باشد.

سردار جلالی اظهار داشت: بر همین اساس آمریکاییها به دنبال تئوریزه کردن سازش و ترویج فرهنگ غرب در داخل کشور هستند و این را هم با نفوذ به درون لایههای مختلف جامعه دنبال میکنند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه بهعنوان بخشی از توان موشکی کشورمان به نمایش در آمد به دلیل رعایت کامل مباحث مربوط به پدافند غیرعامل بود، بیان کرد: اصلیترین کمبود اطلاعات امریکاییها در کشورمان به دلیل نداشتن پایگاه در داخل کشور ما است؛ لذا قدرت تجزیه و تحلیلشان در رابطه با ایران به شدت کاهش یافته است؛ به همین خاطر تهیه کف اطلاعات را از طریق مراقبین و صهیونیستها انجام میدهند؛ که آن هم اطلاعات دقیقی نیست.

جلالی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی نفوذ به درون جامعه و کسب اطلاعات است، گفت: برخی سیاسیون بدون اطلاع از میزان توانمندی دفاعی کشورمان آن را کم تلقی میکنند؛ در صورتی که یکی از دلایل قدرت بازدارندگی کشورمان توان دفاعی است. بنابر این نداشتن درک صحیح از قدرت داخلی میتواند خسارات زیادی برای ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه توانمندی دفاعی کشورمان سایه جنگ را به آخر برده و بطور کامل محو نشده است، گفت: رویکرد مدیریت و تاثیرگذاری بر افکار عمومی با نفوذ در قالب شبکههای اجتماعی، ورزشی، دانشگاهی و امورات اقتصادی و... صورت میگیرد؛ که در کنار آن مسئله نفوذ در قالب تهاجم فرهنگی رویکردی جدید و دائمی است که باید نسبت به آن حساس بود.

نظر شما
پربیننده ها