نماینده ولی فقیه در مازندران:

باور «ما می‌توانیم» معجزه پیروزی انقلاب اسلامی است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: باور «ما می‌توانیم» معجزه پیروزی انقلاب است و با این باور در دفاع مقدس و دفاع از حرم و حوزه‌های مختلف به پیروزی رسیدیم.
کد خبر: ۵۶۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ - 09December 2022

باور «ما می‌توانیم» معجزه پیروزی انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه یکی از بهترین آثار نماز کبرزدایی است، اظهار داشت: غرور خطرناک است و باید هر روز با نماز خواندن کبرزدایی کنیم و نماز را جدی بگیریم.

آیت الله محمدی لائینی به فلسفه زکات و انقاق پرداخت و با گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: فتنه داخلی اخیر بر محور حجاب زدایی و آزار کسانی است که می‌خواهند حجاب و چادر حضرت فاطمه (س) را حفظ کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی امروز مسئله فرهنگ عفاف و حجاب، چادر و عمامه را نشانه گرفته است، گفت: اغتشاشگران از آثار جنایت عکس و فیلم می‌گیرند و برای بیگانگان می‌فرستند تا برایشان ویزا صادر شود و درحالی که فرجام آن تباهی است.

آیت الله محمدی لائینی تحمل و استقامت در مسیر دین را سبب رستگاری انسان دانست و بیان کرد: ما هیچ گاه از حمایت از دین و حجاب و عفاف دست برنمی‌داریم.

وی از نهاد‌های امنیتی خواست تا با عوامل فریب خورده و آشوبگر مقابله کنند و امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین را وظیفه اصلی برشمرد و ادامه داد: همه دستگاه‌ها و مسئولان باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند زمینه و بهانه برای اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت نخواهد ماند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه بخشی از مسائل و مشکلات معلول ناکارآمدی، تعلل و ترک فعل از سوی برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها است، گفت: در دولت‌های گذشته قصور و تقصیر‌های فراوان را شاهد بودیم و امسال نیز وضعیت برنج و مرکبات با افت قیمت و رکود بازار مواجه است و کشاورزان و باغداران از این وضعیت گلایه دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه قیمت پایین مرکبات سبب شده تا برداشت آن برای کشاورزان و باغداران صرفه اقتصادی نداشته باشد، از مسئولان خواست برای بهبود وضعیت باغداری و کشاورزی در استان برنامه ریزی داشته باشند و خرید و صادرات را در دستور کار قرار دهند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: اکنون برخی از دلالان در حال سوء استفاده هستند و محصول را با نرخ پایین خریداری می‌کنند و باید خرید تضمینی محصولات کشاورزی و باغی از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با گرامیداشت نوزدهم آذر روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت: خداوند حقوق بندگان را تعریف کرده است و شعار و عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر با یکدیگر فرق می‌کند و نسبت به زن و نژاد‌های گوناگون در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته جنایت‌های زیادی انجام دادند و پرونده آن‌ها سیاه است.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر با شعار حمایت از حقوق بشر جنایت‌های زیادی مرتکب شدند. اضافه کرد: نباید فریب شعار‌ها و داعیه آن‌ها را بخوریم.  

آیت الله محمدی لائینی تأکید کرد: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی فرهنگ الهی و انسانی است و باید به دنبال ایثار و از خودگذشتگی گمنامانه باشیم و همانند شهدای گمنام خادم گمنام باشیم و این فرهنگ درست است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باور «ما می‌توانیم» معجزه پیروزی انقلاب است و دفاع مقدس و دفاع از حرم را به پیروزی رسانده است و در بسیاری از حوزه‌های دانش و علم ما را برتر دنیا قرار داده ست، ادامه داد: هرجا معجزه «ما می‌توانیم» را از خود نشان دادیم رشد یافتیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ شیفتگی غرب و استفاده از لغات فرنگی را به فرهنگ اعتراض به غرب تبدیل کردیم، اذعان داشت: غرب در جنبه‌های انسانی و اخلاقی و معنوی دچار انحطاط است و ما باید به خودمان بپردازیم و در مقابل آن‌ها فریادگر و اعتراض به غرب داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی ۱۶ آذر را روز اعتراض دانشجو به غرب و آمریکا دانست و گفت: این فرهنگ اعتراض به غرب نماد که نماد انقلابیگری ما است را نباید فراموش کنیم چراکه ما با شور حسینی و شعار «هیهات من الذله» انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به پیروزی رساندیم.

وی تاکید کرد: ما با شور زینبی و شعار «ما رایت الا جمیلا» دفاع از حرم را به پیروزی رساندیم و امروز در مقابل فتنه‌های داخلی، آشوب‌ها و اغتشاش‌ها با شور فاطمی و حسینی و حمایت از ولایت می‌توانیم بساط آشوبگران را برچینیم.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار