رئیس‌جمهور ترکیه:

اروپا از تروریست‌ها حمایت می‌کند/ آمریکا به پ‌ک‌ک سلاح داد

اردوغان گفت: اروپا و ناتو از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند؛ آمریکا هم به تروریست‌های پ‌ک‌ک سلاح داده است.
کد خبر: ۵۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ - 09December 2022

اروپا از تروریست‌ها حمایت می‌کند/آمریکا به پ‌ک‌ک سلاح داد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی اظهار داشت: جنگ روسیه و اوکراین بار سنگینی بر دوش همه جهان قرار داده است. بدانید که در جنگ هیچ برنده و در صلح هیچ بازنده‌ای وجود ندارد. ما به همکاری برای حل بحران جهانی انرژی ادامه می‌دهیم. من یکشنبه آینده با رؤسای جمهور روسیه و اوکراین دیدار خواهم کرد تا درباره موضوع گذرگاه بشردوستانه صادرات غلات رایزنی کنیم.  

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به حمایت آمریکا از گروهک تروریستی پ ک ک در شمال سوریه گفت: وقتی که این مسئله را مطرح می‌کنیم می‌گویند که چنین موضوعی صحت ندارد و ما نیز تمامی تصاویر مربوطه را به آن‌ها ارسال کردیم.

اردوغان ادامه داد: ما در ناتو با هم هستیم؛ اما شما جزایر یونان را با سلاح و جنگنده مجهز می‌کنید. ما هنوز مشکل (ارائه جنگنده های) اف-۱۶ را با شما حل نکرده ایم. رویکرد حامیان اقدامات متجاوزانه و تحریک آمیز یونان در مورد دریای مدیترانه و اژه را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.

وی گفت: به مذاکره برای حل مسئله قبرس با گام‌های جدید و جدی در یک زمینه منصفانه ادامه می‌دهیم. نگرش داشتن یک آینده مشترک با اروپایی که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، و در هر مسئله‌ای در طرف مقابل قرار می‌گیرد، دشوار است. اروپا باید مواضع خود را در قبال کشورمان از نظر سیاسی، اقتصادی و مبارزه با تروریسم بازبینی کند.

این مقام ترکیه بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد در خصوص حضور متجاوزانه آنکارا در خاک سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم گفت: هیچکس نمی‌تواند ما را به خاطر موضعی که در قبال مبارزه با سازمان‌های تروریستی داریم، مواخذه کند. کشور‌های عضو ناتو به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه سلاح دادند و ما برای تامین امنیت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار