دو عضو «پ ک ک» در شمال عراق کشته شدند

دولت ترکیه از کشته شدن چند نیروی وابسته به گروهک «پ ک ک» در شمال عراق خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ - 17December 2022

کشته شدن دو عضو «پ ک ک» در شمال عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که دو عنصر وابسته به گروهک پ ک ک در شمال عراق به دست نیرو‌های مسلح این کشور کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور موفق شدند ۲ تروریست وابسته به گروهک «پ ک ک» را که در عملیات منطقه پنجه قفل در شمال عراق شناسایی شده بودند، را به هلاکت برسانند.

به دنبال عملیات تروریستی در استانبول، ۶ نفر کشته و ۸۱ نفر دیگر زخمی شدند. دولت ترکیه می‌گوید عناصر پ‌ک‌ک عامل اصلی این عملیات تروریستی هستند. تروریست‌های پ‌ک‌ک، اما با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند هیچ نقشی در عملیات تروریستی در استانبول نداشته‌اند. حال دولت ترکیه انفجار استانبول را بهانه عملیات نظامی تازه خود در شمال سوریه وعراق قرار داده است.

ترکیه از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) عملیات هوایی موسوم به «پنجه شمشیر» را علیه گروه تروریستی پ. ک. ک در شمال عراق و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق یا ی‌پ‌گ در شمال سوریه آغاز کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید برای حذف تروریست‌ها، هم‌زمان با این عملیات هوایی، احتمالا عملیات زمینی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار