نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

پروژه مصادره ۱۶ آذر با هوشیاری دانشجویان شکست خورد

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: دشمنان باور داشتند که می‌توانند با هیاهوی رسانه‌ای و اقدام میدانی، ۱۶ آذر را مصادره کنند اما این اقدام چنان مضحک بود که با هوشیاری دانشجویان، مفتضح و رسوا شد.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ - 09December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به تلاش ارتش رسانه‌ای آمریکا برای مصادره ۱۶ آذر، اظهار داشت: با هوشیاری دانشجویان خط استکبارستیزی همچنان در دانشگاه‌های ایران ادامه دارد و گفتمان «مرگ بر آمریکا» سکه رایج دانشگاه‌های ماست.

وی افزود: ارتش رسانه‌ای آمریکا و منطقه می‌خواستند از مناسبت تاریخی ۱۶ آذر با روایتگری جعلی از روزی که با مختصات ضداستبدادی و آمریکایی شناخته می‌شود، علیه آزادترین نظام منطقه و ضدآمریکایی‌ترین دولت در جهان یعنی جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری ۱۶ آذر به نام روز دانشجو به‌مناسبت شهادت سه دانشجو توسط رژیم پهلوی، گفت: دشمنان باور داشتند که می‌توانند با هیاهوی رسانه‌ای و اقدام میدانی، ۱۶ آذر را مصادره کنند اما این اقدام چنان مضحک بود که با هوشیاری دانشجویان، مفتضح و رسوا شد.

خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از هوشیاری و بصیرت دانشجویان ایران اسلامی به‌ویژه دانشجویان تبریز برای خنثی کردن این توطئه دشمنان، تاکید کرد: از همه دانشجویان که با هوشیاری خود به وظیفه دینی و ملی عمل کردند، تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» همچنین با اشاره به اینکه این هفته دشمن فراخوان اعتصاب و تحصن کرده بود، ادامه داد: مردم به‌ویژه اصناف و بازاریان آرزوی دشمن را به کابوس تبدیل کردند و برخلاف کشور ما، اعتصابات در اروپا آغاز شده و هر روز شاهد شکل‌گیری زنجیره‌ای از اعتصابات صنفی در اروپا و کشورهای فرانسه و انگلیس هستیم.

وی با بیان اینکه کم‌تر از یک ماه تا پایان سال جاری میلادی و شروع سال ۲۰۲۳ باقی مانده است، یادآوری کرد: جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد و تبعات اقتصادی آن نیز وضعیت بسیار دشواری را برای اتحادیه اروپا و حوزه یورو ایجاد کرده است.

امام جمعه تبریز گفت: در اروپا روزی نیست که رسانه‌ها خبر از اعتصاب و اعتراض ندهند اما آنچه نادیده گرفته می‌شود، استاندارد دوگانه غربی‌ها برای مقابله با اعتراض‌ها و آشوب‌هاست چنانچه غرب تعریفی که از اعتراض‌ها ارایه می‌دهد نه یک تعریف فنی و کارشناسی بلکه تعریفی منفعت‌گرایانه است.

حجت الاسلام «آل‌هاشم» افزود: برخورد آن‌ها با مقوله آشوب‌ها دوگانه و گزینشی است و آن‌ها معتقد هستند که آشوب خوب و بد وجود دارد و آشوب خوب همسو با منافع غربی‌هاست ولی اگر اعتراض در کشورهای خودشان و علیه منافع دولت‌های خودشان باشد، بد است.

وی با اشاره به اظهارات روسای کشورهای اروپایی در چند روز اخیر در خصوص ضرورت برخورد سخت با اعتراضات صنفی خودشان، اظهار داشت: این اظهارات با رفتار آن‌ها در مقابل آشوب‌های ایران نشان می‌دهد که یک استاندارد دوگانه را در این زمینه در پیش گرفته‌اند که باید تبیین شود.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز جهانی خاک، گفت: خاک یکی از منابع طبیعی و مهم‌ترین زیربنای تمدن هر کشوری بوده و مسیر پیشرفت از خاک فراهم می‌شود برای تشکیل یک سانتی متر خاک حدود ۱۰۰ سال یا حتی هزار سال زمان لازم است.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» با تاکید بر حفاظت از خاک حاصل‌خیز از سوی سازمان جهاد کشاورزی، ادامه داد: از سالیان گذشته استفاده بی‌رویه و نامناسب از منابع خاک و آب موجب از بین رفتن خاک حاصلخیز در دنیا و ایران شده و زندگی میلیاردها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به خاک است.

وی با اشاره به فوت استاد «اسفندیار قره‌باغی» هنرمند نامدار انقلاب اسلامی، یادآور شد: جامعه هنری و هنردوست ایران، صدای ماندگار انقلاب و بزرگمردی از تبار فرهنگ و هنر را برای همیشه از دست دادند و این استاد موسیقی و آواز را نسل‌های دیروز و امروز با آواز و سرودهایی که مضون جنگ و انقلاب دارد می‌شناسند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آواز و آهنگ حماسی «آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو» این استاد در جان همه آزادی‌خواهان و استکبارستیزان وطن‌پرست نشست و ماندگار شد، گفت: «قره‌باغی» نامی بزرگ و جریان ساز در عرصه هنر انقلاب است که با طنین پرشکوه خود بر وادی موسیقی ایران و دفاع مقدس و مهم‌ترین و عظیم‌ترین رویدادهای تاریخ کشور نقشی بی‌بدیل داشت.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» با اشاره به سوابق کاری و مسئولیت‌های استاد قره‌باغی، افزود: این چهره شاخص موسیقی کشور خوانندگان و موسیقی‌دانان بسیاری را تربیت و تقدیم جامعه موسیقی ایران کرده است.

وی اظهار داشت: نام این استاد در کنار نام بزرگان موسیقی برای همیشه بر تارک سپیده فرهنگ پربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار