امام جمعه موقت سمنان مطرح کرد؛

بیم دشمنان از قدرت منطقه ای ایران

«مهدوی‌نژاد» گفت: امروز دشمن از جایگاه سیاسی ایران هراس و ابرقدرت دنیا با جایگاه سیاسی ایران مساله دارد.
کد خبر: ۵۶۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ - 09December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامحسین مهدوی‌نژاد» امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، با طرح این سوال که چرا در دوره های مختلف آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپایی ها در صدد این هستند که بر علیه نظام اسلامی توطئه کنند، اظهار داشت: علت اصلی این مساله اقتدار جمهوری اسلامی است، ایران اسلامی هر روز در بُعد اقتصادی با آمدن دولت آیت‌الله رئیسی قوی تر می شود و در سطح کلان اقتصاد کشور رو به رشد است.

وی با اشاره به اعلام آمار سازمانهای جهانی از اقتصاد ایران، ابراز داشت: اقتصاد منفی چهار درصد کشور اکنون به مثبت پنج درصد رسید و پیش‌بینی این است تا سالهای بعد به هفت درصد برسد که این مساله برای دشمنان وحشت‌آور است.

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: دشمن می بیند با وجود این همه تحریم‌های فلج‌کننده ایران در حال توسعه است، ایران توانسته اقتصادش را توسعه دهد و با کشورهای همسایه همراهی کامل دارد و از شرایط تحریم بیرون رفته است.

وی به توانمندی‌های نظامی ایران اسلامی که برای دشمن قابل تحمل نیست نیز اشاره و اضافه کرد: از نظر نظامی اکنون مشکل آمریکا این نیست که ما نتوانیم اسلحه بخریم، بلکه مساله‌اش این است که ما اسلحه نفروشیم، زمانی ایران برای تهیه فشنگ سلاح به کشورهای دیگر نیاز داشت، ولی امروز ایران پهپاد صادر می کند و موشکهای پیشرفته دارد.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با بیان اینکه امروز دشمن از جایگاه سیاسی ایران هراس و ابرقدرت دنیا با جایگاه سیاسی ایران مساله دارد، خاطرنشان کرد: معنای ابرقدرت‌بودن آمریکا این بود که اراده اش هر کجای جهان تحقق پیدا کند، ولی اراده آمریکا در عراق و افغانستان برعکس شد و خودشان اعلام می کنند که منازعات منطقه ای بدون همراهی ایران قابل حل نیست.

امام جمعه موقت سمنان ابراز داشت: برخی کشورهای عربی مجاب شدند با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کنند، ولی نفرت از اسرائیل در مسابقات جام جهانی فوتبال دیده شد و خبرنگاران اسرائیلی برای استفاده از تاکسی در قطر مشکل داشتند و با آنان برخورد می شد.

وی با بیان اینکه با وجود تمام این مسایل می بینیم عده ای در داخل حجاب را بهانه می کنند، گفت: طبق یک نظرسنجی، بیش از ٧٠ درصد خانم ها گفتند در مهمانی‌های خانوادگی هم حجاب را رعایت می کنند، بیش از ٨٠ درصد گفتند قانون هم نباشد به رعایت حجاب اعتقاد دارند و تنها ١١ درصد نظر مخالف داشنند.

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: زنان ما این ولنگاری ها را آزادی نمی دانند و این عده اغتشاشگر که کلا ١٠٠ هزارنفر تخمین زده شدند، کل مردم نیستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های حقوق بشری ٧۵ سال پیش تشکیل شدند تا حقوق بشر را حفظ کنند، ولی به تعبیری حربه ای برای ظالمان هستند تا بر سر مظلومان بزنند، افزود: تفاوت رفتار سازمانهای حقوق بشری در برابر عده ای اغتشاشگر در ایران که قمه می کشند و ظلم می کنند و قوه قضائیه به آن رسیدگی می کند، دوگانه است.

حجت الاسلام مهدوی نژاد تاکید کرد: آنها که فریب این سر و صداهای سازمانهای حقوق بشری را می خورند، باید آگاه و اکنون در برابر ظلم اغتشاشگران به حقوق بشر نیز مطالبه‌گر باشند.

وی اغتشاشگران را از صف ملت جدا دانست و افزود: صدای ملت ایران را باید از راهپیمایی ١٣ آبان، تشییع پیکر شهدا، شکوه نمازهای جمعه و حضور یکپارچه در مسائل دینی و انقلاب فهمید، نه از عده ای که آتش می زنند و آشوب می کنند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه همیشه عده ای مخالف وجود دارد، ابراز داشت: از ابتدا هم ٢ درصد در رفراندوم روز جمهوری اسلامی، مخالف جمهوری اسلامی بودند و ٩٨ درصد موافق بودند.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه فهمیده اند اغتشاشات افول کرده است، تاکید کرد: از بسیجیان و نیروی انتظامی که با گذشت جانشان برای ایجاد امنیت تلاش می کنند، قدردانی و از قوه قضائیه که شفاف محاکمه می کند و قاطع در برابر اغتشاشاگران می ایستد، تشکر می‌کنیم.

امام جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد این عده که دشمن امنیت و آزادی جامعه هستند راحت زندگی کنند و این خواسته ملت است. اینها جنایاتی کردند و بسیجی را به جرم بسیجی بودن می کُشند، غافل از اینکه بسیجی یعنی اکثریت ملت ایران.

وی با یادآوری رفتار دوگانه سازمانهای حقوق بشری، گفت: عده ای هم به حرم شاهچراغ حمله کردند و ماجرای آرتین را بشنوید، چرا امروز نباید حقوق بشر به این مسایل رسیدگی کند؟

وی درباره حادثه حرم حضرت شاهچراغ در شیراز یادآور شد: شهادت عده ای در حرم شاهچراغ به دست جنایتکارانی انجام شد که بویی از انسانیت نبرده بودند، از داعشی هایی که دست به این کار زدند تا آنها که در این زمینه سکوت کردند.

امام جمعه موقت سمنان با یادآوری نوزدهم آذر سالروز انتخابات اولین دوره خبرگان رهبری گفت: این مجلس از ارکان مهم انقلاب است و ماهیت انقلاب را حفظ می کند و بسیار مورد حمله دشمنان است.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با اشاره به اینکه همه جای دنیا نهادی مانند مجلس خبرگان رهبری ایران دارند ولی این مجلس کاری در ایران می کند که جای دیگری در دنیا سابقه ندارد و آن حفظ جایگاه رهبری است، افزود: رهبر انقلاب دارای جایگاه فقاهت است، رهبر طهارت معنوی و ذاتی دارد، فقیه‌ای است که مخالف هوا و هوس است و جمهوری اسلامی در داشتن مجلس خبرگان رهبری منحصر به فرد محسوب می شود.

وی با یادآوری ایام فاطمیه، افزود: دفاع از ولایت، امام زمان و رهبر، فدا کردن همه داشته‌ها در این راه، تربیت فرزندان صالحی چون امامان حسن(ع) و حسین(ع)، از ویژگیهای شخصیت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

وی تاکید کرد: والدین نسبت به فرزندانشان مسوولیت دارند که آنها را به سمت خدا هدایت کنند و فرمان خدا را ببرند که ثواب این رفتارها به والدین نیز بازمی‌گردد.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: امروز یکی از مشکلات جامعه همین مساله تربیتی فررندان است که مسوولیت اولِ متدین و خداشناس‌شدن فرزندان با والدین است، اگر مادری نتواند این وظیفه را انجام دهد ظلم به فرزند است و بعد از والدین این مسوولیت بر عهده نهادهای جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار