امام جمعه یزد:

دشمن شناسی و بصیرت راه نجات ملت‌هاست

امام جمعه یزد گفت: انقلاب اسلام، قرآن و دینی که امروز ما پرچمدار آن هستیم، باید استوار بماند، زیرا این پرچم عزت، شرف، استقلال، انسان دوستی و خداطلبی است.
کد خبر: ۵۶۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ - 09December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یعنی اطاعت خدا و مخالفت با هوای نفس، شیطان و شیطنت‌ها و تنها مسیری که انسان را به مقصد می‌رساند و او را در صراط مستقیم قرار می‌دهد، تقوا و اطاعت خدا و دوری از معاصی است.

وی عنوان کرد: خداوند متعال کل الکمال و رحمت للعالمین است و رحمت الهی او بر همه بندگان خدا گسترده است و تنها پناه بندگان خداست، زیرا او خالق مهربان است.

ناصری با اشاره به آیات و روایات و خطاب خداوند متعال به حضرت موسی (ع) در قرآن کریم، افزود: خداوند متعال می‌خواهد بندگانش به کمال برسند و ارتباط آن‌ها با خالقشان ارتباطی محکم‌تر باشد.

خطیب جمعه یزد با اشاره به آیه‌ای از سوره زمر بیان کرد: خدا می‌فرماید که اگر شما کافر باشید، خداوند غنی است و به او ضرری نمی‌رسد، اما خدا دلش نمی‌خواهد که شما کافر و دور از خدا باشید.

وی عنوان کرد: اگر بندگان، بندگی خدا را کنند، خدا به آن‌ها لطف می‌کند و از آن‌ها می‌گذرد، اما بدانید که همه به سوی خدا باز می‌گردیم و اعمال ما آنجا ما را قضاوت خواهد کرد.

ناصری با بیان اینکه همه باید در برابر خدا پاسخگو باشیم، افزود: خدا از نهاد همه انسان‌ها خبر دارد بنابراین باید تلاش کنیم در انتهای مسیر خود، نیکی‌ها و ائمه اطهار (ع) از ما استقبال کنند نه اینکه شیطان و دوزخ در انتظار ما باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: خوشبختانه محافل اهل بیت (ع) بعد از دوران کرونا دوباره در حال قوت گرفتن است و امیدواریم شرایطی فراهم شود که ارتباط جامعه با اهل بیت (ع) قوی‌تر شود، زیرا این‌ها مقربان درگاه الهی و ریسمان نجات هستند.

وی در مورد هفته فناوری نیز با اشاره به آیه‌ای از سوره تین که می‌فرماید لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ افزود: خداوند متعال در مورد خلقت انسان بعد از پنج سوگند، می‌فرماید ما انسان را در بهترین قامت هم از نظر درونی و چه از نظر بیرونی آفریدیم.

ناصری عنوان کرد: در وجود انسان از نظر ظاهری بهترین هنر و قدرت به کار رفته که نمی‌توان به اعجاز آن پی برد و بشر قرن‌هاست که روی رموز بدن انسان تحقیق و پژوهش می‌کند، اما هنوز به اسرار آن پی نبرده است.

وی یادآور شد: خداوند همچنین به انسان هوش، حافظه، علم، اختیار، عقل و استعداد داده برای اینکه انسان از نعمت‌های خدا استفاده کند و از هر کدام از این اماناتی که در بدن او به ودیعه گذاشته شده، علوم را بشکافد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: گاهی انسان به نوعی عمل می‌کند که جایگاه خود را به شدت نزول می‌دهد و آن را به اسفل السافلین می‌رساند، زیرا از فکر و عقل و علومی که خدا به او داده استفاده نمی‌کند و آنقدر عقب می‌ماند که از دنیا ساقط می‌شود.

ناصری تصریح کرد: انسان از سوی دیگر قدرت این را دارد با ایمان و عمل صالح، خود را به کمال برساند و با استفاده از نعمات خدا خود را در مسیر تعالی قرار دهد.

وی تاکید کرد: دشمنان برای ما خواب‌هایی دیده اند و می‌خواهند انسان را به درجه‌ای برسانند که در همان اسفل السافلین بمانند و از فکر و استعداد خود استفاده نکند و به جای آن، فساد و فحشا را در انسان تقویت کنند.

ناصری اظهار داشت: حال که می‌بینند کشور ما رشد کرده و احکام و دستورات خدا را انتخاب کرده و زیر بار بردگی و بندگی آن‌ها نمی‌رود و به دنبال عزت و بزرگی است و این عزت را از خدا می‌خواهد، این شرایط را بر نمی‌تابند و در صدد این هستند که ما مدام محتاج آن‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: مومن اجازه ندارد که زیر بار ذلت برود و ذلت‌پذیر باشد و مسیری که ما طی می‌کنیم باید راه عزت باشد، زیرا خدا انسان را در بهترین شرایط خلق کرده و بهترین نعمات را به او داده است.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: اسکتبار ستیزی که مرام امام حسین (ع) برای همین است که انسان خود را رشد بدهند و به دور از وابستگی به حیات شرافتمندانه و عزتمندانه خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه تفکر باید به زندگی ما وارد شود، افزود: اغلب ما ساعتی از زندگی خود را به تفکر اختصاص نمی‌دهیم و به همین دلیل است که امروز اغلب افراد اطراف ما به مسائل سطحی نگاه می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه دشمن ما را اینگونه می‌خواهد، بیان کرد: مسئله فناوری و پیشتازی در تولید علم در حال انجام است و امیدواریم با جان گرفتن این موضوع و تقویت آن، دشمن در اهداف خود ناکام بماند.

وی با اشاره به تحریم‌هایی که دشمن علیه ما انجام داده است، افزود: آن‌ها گمان می‌کردند با تحریم ها، به آن‌ها محتاج می‌شویم و به بنده و برده آن‌ها تبدیل خواهیم شد، اما دیدند که در علوم پزشکی، صنایع دفاعی و نظامی، نانو فناوری و ... به پیشرفت‌های جدی رسیده ایم.

ناصری با بیان اینکه دشمن پیش پا افتاده‌ترین کالا‌ها را نیز برای ملت ایران تحریم کرده، اظهار داشت: این نهایت ظلم دشمن است، اما ایران اسلامی و مردم آن ایستادند و با ایمان به خدا و تبعیت از رهبری این مسیر سخت را سپری کردند.

وی افزود: کشور ما شهدایی امثال قاسم سلیمانی بسیار دارد و انقلاب اسلام و قرآن و دینی که امروز ما پرچمدار آن هستیم، باید استوار بماند، زیرا این پرچم عزت، شرف، استقلال، انسان دوستی و خداطلبی است.

ناصری با بیان اینکه همه کشور‌های ظالم علیه ما دست به دست هم داده اند، تصریح کرد: دشمن امروز با هجمه‌های تبلیغاتی دروغ‌های بسیاری را رسانه‌ای می‌کنند تا مردم را دچار سردرگمی کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ملت ما خوشبختانه گوش به فرمان رهبری و بیدار بود، افزود: مردم می‌دانند که این‌ها برای ایران فساد، کفر و بی دینی برای ایران می‌خواهند و ایران قوی نمی‌خواهند بلکه ایران نوکر آمریکا می‌خواهند.

وی اظهار داشت: توصیه من این است که مردم به بصیرت خود بیفزایند و در این مسیر مراقبت کنند، زیرا دشمن از هر راهی وارد می‌شود و در هر برهه‌ای به شکلی در صدد فریب اذهان عمومی بر می‌آید.

ناصری ادامه داد: دشمن میلیارد دلار برای این اقدامات هزینه کردند، اما مردم باید مراقب باشند که دشمن سر آن‌ها کلاه نگذارد و با فریب و نیرنگ، آن‌ها را به خیابان‌ها نکشانند و دشمن نیز بدانند که مردم ایران همین ۵ هزار و ۱۰ هزار نفر نیستند بلکه ملت ایران ۷۰ میلیون نفرند که همه اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها انسان‌های معتقد و دین مداری هستند.

وی تصریح کرد: مجلس نیز باید در برابر استکبار و دشمنان بایستد و پاسخ آن‌ها را بدهد و به آن‌ها بفهماند که ایران جای اوباش گری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: آمریکایی‌ها در طول این چند دهه هر چه تلاش کردند، توطئه‌های آن‌ها جواب نداد به همین دلیل جبهه اقدام خود را به سوریه و عراق و ترکیه برد، اما آن‌ها نیز فهمیدند که آمریکا شیطان بزرگ و دروغگوی بزرگ است و تلاش می‌کند با انداختن ملت‌ها به جان یکدیگر، به نفع خود بهره برداری می‌کند.

وی افزود: حقه بازی و دغل بازی آمریکا تازگی ندارد و سالهاست که به این شکل عمل می‌کند، اما ما باید بصیر و آگاه باشیم و با دشمن شناسی توطئه‌های آن‌ها را نقش برآب کنیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تسریع مسئولان نسبت به رسیدگی به مسائل مردم تاکید کرد و گفت: از کاغذبازی‌ها دور باشید و کار مردم را وارد چرخه اداری نکنید و با هماهنگی و تعامل و همدلی و توکل بخدا و در سایه ولایت دست به دست یکدیگر دهید و اسلام را قدرتمند کنید و ایران اسلامی را به پیش ببرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار