معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور:

ساماندهی مبلغان در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه است

حجت‌الاسلام عادل گفت: اعزام مبلغ در سازمان اوقاف و امور خیریه سابقه ۱۸ ساله دارد و ساماندهی مبلغان در دستور کار این سازمان است.
کد خبر: ۵۶۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱ - 10December 2022
ساماندهی مبلغان در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  بعد از ظهر شنبه در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در سال‌های اخیر موضوع حمایت از وقف حوزه‌های علمیه که در گذشته در قالب موقوفات حوزوی بوده در دستور کار قرار گرفت.
 
حجت‌الاسلام عادل عنوان داشت: تربیت مبلغان و اعزام آنان به نقاط مختلف در مناسبت‌های تبلیغی از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است و در حال حاضر نیز تعداد ۸۰۰ نفر از مبلغان در اقسا نقاط کشور حضور داشته و به امر تبلیغ می‌پردازند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: دفاتر مشاوره در راستای تبیین اهمیت وقف جدید برای حوزه‌های علمیه در بقاع متبرکه ایجاد شده که اولویت‌هایی وقف در عرصه حوزه‌های علمیه، قرآن و عترت و پیشرفت علم را به کسانی که قصد دارند وقفی داشته باشند پیشنهاد و راهنمایی می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه طرح انتشار موسوعه‌های علمی در مورد ائمه اطهار (ع) از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است ابراز داشت: این طرح در گذشته در سازمان تبلیغات اسلامی آغاز و با حضور آقای خاموشی در اوقاف دنبال شده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه سابقه ۱۸ ساله‌ای دارد که در این سال‌ها بیش از ۱۷ هزار نفر از مبلغان پرونده تشکیل دادند.
 
حجت الاسلام عادل اضافه کرد: از این تعداد ۴ هزار نفر از مبلغان فعال هستند که در موسم‌های تبلیغی از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و ایام فاطمیه و دیگر مناسبت‌ها به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.
 
ساماندهی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار است
 
وی گفت: ساماندهی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار است و تاکنون ۲۵۰۰ نفر از مبلغان پرونده خود را تشکیل و تکمیل کردند و تلاش می‌شود از مبلغان مستقر در هر یک از استان‌ها نیز برای امر تبلیغ استفاده شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به فعالیت‌های جهادی مبلغان نیز بیان داشت: مبلغان صرف در عرصه تبلیغ فعال نیستند بلکه در عرصه‌های مختلف جهادی نیز برنامه‌هایی دارند که در دوران شیوع کرونا شامل انجام اینگونه اقدامات بودیم.
 
حجت الاسلام عادل اضافه کرد: بیش از سه هزار و ۶۴۰ نفر مبلغ از شهر مقدس قم و بیش از شش هزار و ۴۷۰ نفر مبلغ بومی استان‌ها، از ابتدای امسال تاکنون بکار گرفته شده‌اند که ۷۷۰ نفر از آن‌ها در مناطق محروم مستقر شدند.
 
وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش برای مبلغان بیان داشت: تلاش می‌شود دوره‌های آموزشی مختلفی در راستای اشراف کامل مبلغان بر موضوعات مورد نیاز به صورت حضوری و مجازی برگزار شود که در حدود ۳۶۵۰ نفر این دوره‌های آموزشی را تاکنون پشت سر گذاشتند.
 
انتهای پیام/ 241
پربیننده ها