نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور:

پاسخ ایران به بلندپروازی همسایگان پشیمان‌کننده خواهد بود

نیکزاد گفت: نظام مقدس اسلامی در عین رحمت نسبت به همسایگان خود، در برابر هر شرارتی، محکم، قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.
کد خبر: ۵۶۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ - 11December 2022

ایران در عین رحمت نسبت به همسایگان به هر شرارتی پاسخ کوبنده می‌دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی نیکزاد» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام امت و رهبر انقلاب اسلامی این بوده که نه سلطه‌گر باشد نه سلطه پذیر. سیاست حسن همجواری با همسایگان همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

نیکزاد افزود: نظام مقدس اسلامی ثابت کرده همواره یک دوست و پشتیبانی بزرگ برای همسایگان خود بوده است.

وی تصریح کرد: دفاع جانانه ملت ایران از دولت و ملت عراق در هجوم وحشیانه داعش به این کشور نمونه خوبی از سیاست خیرخواهی نسبت به همسایگان است، اما نظام مقدس اسلامی در عین رحمت نسبت به همسایگان خود، در برابر هر شرارتی، محکم، قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما طالب همسایگانی آباد، امن و دارای رونق اقتصادی هستیم اما در عین حال اگر شاهد بلندپروازی‌های خارج از اندازه باشیم، پاسخ ایران، پاسخی مقتدر، قوی و پشیمان کننده خواهد بود. چه بلندپروازی در تغییر مرزها باشد، چه اجازه دادن به گروهک‌های مزدور در اقلیم غرب کشور باشد و چه یاوه گویی درباره جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

نیکزاد تاکید کرد: اثبات حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر حتی نیاز به بررسی حقوقی و معاهدات بین المللی و اسناد سازمان ملل متحد ندارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمی موزه گردی و مشاهده نقشه‌های قدیمی کافی است تا اثبات شود اینجا خلیج فارس است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و این جزایر به طور مطلق متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار