مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

افزایش توسعه کیفی و کمی مدارس شاهد و ایثارگران در دستور کار است

پناهی‌روا در اولین جلسه کارگروه «آموزش و استعدادیابی» گفت: به‌دنبال توسعه کیفی و کمی مدارس شاهد و ایثارگران هستیم.
کد خبر: ۵۶۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ - 11December 2022

افزایش توسعه کیفی و کمی مدارس شاهد و ایثارگران در دستور کار است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «زهرا پناهی‌روا» مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در اولین جلسه کارگروه «آموزش و استعدادیابی»، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در مدارس شاهد و ایثارگران توسعه کیفی و هم توسعه کمی ایجاد کنیم، نگاه کارشناسان و مدیران مدارس شاهد برای ما بسیار مهم است.

پناهی‌روا با اشاره به اینکه همه بخش‌ها باید در برنامه‌های اداره کل امور شاهد و ایثارگران مشارکت داشته باشند، افزود: هدف این است که همه در ستاد و در استان‌ها، همصدا و همفکری داشته باشیم تا با هم‌‎افزایی به پیشبرد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اداره کل شاهد و ایثارگران کمک کنیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‎که لازم است مصوبات و نتایج «کارگروه آموزش و استعدادیابی» با دقت و سرعت، پیگیری و عملیاتی شود، گفت: برای این کارگروه دبیرخانه‌‎ای با مسؤولیت یکی از رؤسای ادارات شاهد ایجاد می‌شود.

در ادامه این نشست، کارشناسان اداره امور شاهد و ایثارگران ادارات کل استان‌ها گزارشی از مسائل و دغدغه‌های حوزه مدیریت خود و همچنین مشکلات مرتبط با ثبت‌نام مدارس شاهد، بیان کردند که مهم‎ترین مسائلی که از سوی آن‎ها در این نشست مطرح شد شامل درخواست تفویض اختیار ثبت‌نام دانش‌آموزان به استان‌‎ها، زمان‎بندی ثبت‌نام با توجه به سه دوره تحصیلی در تیر، مرداد و شهریور ماه، ایجاد سامانه مستقل ثبت نام مدارس شاهد، افزایش شهریه ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد، ارسال نظرات اصلاحی در خصوص دستورالعمل ثبت نام تا دهم دی ماه به ستاد، اعتبار داشتن کارت ایثار رزمندگان که دارای هولوگرام بوده و توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شده است.

پیشنهاد شد دانش آموزان همجوار مدارس شاهد امتیازی برای ثبت‌نام داشته باشند. شناسایی دانش‌آموزان ذینفع در طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزانی که معدل زیر ۱۴ دارند و استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌ها و فضای مجازی با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی از دیگر موارد مطرح شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار