مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

حوادث تروریستی علیه مردم ایران و شیراز نشانه زنده بودن ملت است

«قانعی» گفت:حادثه حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) همانند حوادث تروریستی که این چند دهه گریبان مردم مظلوم ایران و شیراز را گرفته اگرچه عده‌ای را داغدار و دل‌ها را آکنده از اندوه کرد اما نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.
کد خبر: ۵۶۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ - 11December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «حمیدرضا قانعی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز بیستم آذر در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار داشت: حادثه حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) همانند حوادث تروریستی که این چند دهه گریبان مردم مظلوم ایران و شیراز را گرفته اگرچه عده‌ای را داغدار و دل‌ها را آکنده از اندوه کرد اما نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.

قانعی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس پس از مرور چهار دهه اقدامات تروریستی منافقین و دیگر گروههای تروریستی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور شهدای ترور سند و گواهی بر چهاردهه جنایت و تروریسم علیه ایران اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: گروهک تروریستی منافقین که سابقه کودک‌کشی را در کارنامه خود دارد در همین شیراز مهرماه ۱۳۶۰ با منفجر کردن یک اتوبوس حامل مردم عادی در شیراز ۲ کودک را به شهادت رساند و بیش از پانزده تن را مصدوم و مجروح کرد و مسافران را زنده زنده طعمه حریق کرد که شهیده لیلا نوربخش یکی از این شهدا بود و از شهید دیگر نیز تنها اثر ناچیزی به جا ماند و کامل در آتش سوخت.

وی افزود: ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ نیز برگ دیگری از جنایت و ترور گروهک منافقین رو شد و آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب از روحانیون مبارز و از یاران امام (ره) توسط یک عضو از سازمان تروریستی منافقین به همراه ۱۲ نفر از همراهان و مردم ترور شد و به شهادت رسید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷نیز کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز دیگر هدف تروریستها بود و ۱۴ نفر از مرد و زن و کودک در حسینیه سیدالشهدا شیراز و در روضه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) طی حادثه بمب‌گذاری به شهادت رسیدند.

وی افزود: غروب چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ نیز ۱۳ نفر از زائرین بی‌گناه حرم شاهچراغ (ع) از کودک، نوجوان و زن و مرد به دست عامل تروریستی داعش و با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسیدند تا تاریخ گواهی دهد که ایران و شیراز همچنان مظلوم و قربانی تروریسم است که این حوادث به ویژه مورد آخر اگرچه عده‌ای را داغدار و دل‌ها را سرشار از غم و اندوه کرد اما در تاریخ کشور ماندگار شد و نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها