حجت‌الاسلام آل هاشم:

تلاش آمریکا تبدیل کردن برجام به ابزاری برای مهار راهبردی ایران و نفوذ در کشور است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش آمریکا تبدیل کردن برجام به ابزاری برای مهار راهبردی ایران و همچنین ایجاد زیرساختی برای نفوذ در کشور به بهانه فضای پسا برجام است.
کد خبر: ۵۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ - 28October 2015

تلاش آمریکا تبدیل کردن برجام به ابزاری برای مهار راهبردی ایران و نفوذ در کشور است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مرکز آموزش درجهداری جواد الائمه(ع) و در بین دانشپژوهان دوره رزم مقدماتی آموزشگاههای درجهداری ارتش طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت:  آمریکا برای تبدیل کردن برجام به ابزاری برای مهار راهبردی ایران و همچنین ایجاد زیرساختی برای نفوذ در کشور به بهانه فضای پسا برجام بسیار پر تلاش است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: امام خمینی(ره) از آغاز نهضت اسلامی و حتی قبل از انقلاب همیشه به ارتش و بدنه مردمی آن توجه ویژه داشتند و این اعتماد تا جایی بود که در مقابل شعار انحلال ارتش ایستادند و با این تدبیر نورانیشان کشور و نظام را در مقابل خطرات تهاجم بیگانگان بیمه کردند. ارتش نیز با دفاع از انقلاب و آرمانهای والای حضرت امام(ره) پاسخ این اعتماد را به خوبی داد.

وی در ادامه سخنانش افزود: ارتش به پا خواسته از متن و بدنه مردم در اولین درگیری بعد از پیروزی انقلاب که توسط گروههای چپ بهوجود آمد در منطقه ترکمنصحرا حضور پیدا کرد و بعد از آن نیز در آذربایجان غربی و کردستان در مقابل منافقان و دشمنان ایستاد و به وظیفه خود عمل کرد؛ اما دشمنان که نقشآفرینی ارتش در حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی را باور نداشتند در سوم اردیبهشت 1358 اولین ترور را از ارتش آغاز کردند و سپهبد قرنی را به شهادت رساندند و این ترورها را ادامه دادند تا آخرین آنها که باز هم از ارتش بود و امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد صیاد شیرازی را به شهادت رساندند.

آل هاشم در ادامه به بیان نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 48 هزار شهید در این دوران پرداخت و گفت: امروز توان رزمی ارتش و نیروهای مسلح اعم از سپاه و بسیج به حدی رسیده که باعث شده قدرت دفاعی قابل توجه و بازدارندگی بسیار مناسبی در برابر تهدیدهای دشمنان ایجاد شود به گونهای که دشمنان از هر گونه تعرض به کشور ما بازداشته شدهاند.

وی افزود: امروز، ارتش با توسعه قلمرو مأموریتی خود، از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران حتی در آبهای دور دست حفاظت می کند تا جایی که مقام معظم رهبری از این ارتش بهعنوان "ارتش حزبالله" و "کلمه طیبه" نام بردند و امروز نیروهای مسلح در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردارند.

حجتالاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش به بحث تحریمهای دشمنان نظام علیه ملت ایران پرداخت و تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب، دشمنان عصبانیت خود را با ترور، انفجار و توطئههای مختلف نشان داد که یکی از آنها برقراری تحریمهای ظالمانه بود. اما آنها که به اهداف خودشان نرسیده بودند و نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز به پیشرفت خود ادامه میداد به بهانه مسئله هستهای، تحریمهای خود را افزایش دادند و حتی آن را به جنگ اقتصادی تبدیل کرده و فشار زیادی به ما آوردند؛ اما مجاهدان عرصه دیپلماسی کشور در مذاکرات هستهای با رهنمودهای حضرت امام خامنهای(مدظلهالعالی) و ایستادگی مردم غیور، این بار نیز دشمن را مقهور کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به موضوع تذکر و تأکید مقام معظم رهبری نسبت به خطر نفوذ دشمن و استکبار از منظر برجام اشاره کرد و گفت: مسئولین و مردم باید هوشیار باشند؛ چرا که هدف دشمن بعد از توافق نهایی مذاکرات هستهای، نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی در این زمینه افزود: یکی از مقاصدی که دشمن در سر دارد، نفوذ فرهنگی در کشور ما است. یعنی دشمن میخواهد باورهای اسلامی و انقلابی مردم و مسئولین ما را تغییر دهد، مردم و جوانان را نسبت به مسائل دینی و تعصب مذهبی بی تفاوت کرده و  سبک زندگی آمریکایی را در کشور ما پیاده کرده و به عنوان یک الگو ارائه کند.

آل هاشم در ادامه سخنانش نفوذ سیاسی را یکی دیگر از مقاصد دشمن دانست و گفت: اگر ما هوشیار نباشیم دشمن از طریق نفوذ سیاسی و نفوذ در دستگاههای تصمیمگیر و تصمیمساز ما مشکلات زیادی را برای کشور بهوجود میآورد.

وی ایجاد اختلاف بین دولت و ملت، فاصله گرفتن نسل جدید از ارزشهای انقلاب، ایجاد دو دستگی و فضای دو قطبی در کشور  و فعال کردن شبکههای حامی غرب در ایران را از راههای دیگر نفوذ دشمن به کشور دانست و افزود: برای مقابله با دشمنان باید توطئههای آنان را  به خوبی بشناسیم، روحیه انقلابی را در خود تقویت کنیم و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند "تنها راه دفع شر استکبار، ایستادگی و مقاومت است"؛ البته ایستادگی و مقاومت الزاماتی دارد که عبارتند از وحدت مسلمانان جهان، وحدت و انسجام نیروهای داخلی، اقتدار نیروهای مسلح، مأنوس شدن با فرهنگ قرآن، مبارزه هوشیارانه و بی وقفه در مقابل دشمن، تمرکز بر دشمن و عدم فراموشی دشمنی دشمنان، حفظ روحیه انقلابی و صراحت در اتخاذ مواضع انقلابی و رعایت اقتصاد مقاومتی.

حجتالاسلام آل هاشم تبیین سابقه سیاه آمریکا در ضربه زدن به استقلال، فرهنگ و اقتصاد کشور، تحکیم ارزش ها و باورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه، تحکیم اعتماد تودههای مردم به کار آمدی و شایستگی نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتقای سطح وحدت، همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولین، هوشیاری و تدبیر در مقابل توطئههای دشمنان و خودباوری و خود اتکایی به نیروهای داخلی را از راه کارهای مقابله با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار