کتاب «متولد بیست شهریور» در همدان رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب عکسواره زندگی «متولد بیست شهریور» در خصوص دانشجوی شهید جاویدالاثر «محمدحسین قره داغی» در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ - 12December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، همزمان با آیین رونمایی از نشان کنگره شهدای مهندس استان همدان، کتاب عکسواره زندگی «متولد بیست شهریور» در خصوص دانشجوی شهید جاویدالاثر «محمدحسین قره داغی» در همدان رونمایی می‌شود.

این مراسم به همت معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان و سازمان بسیج دانشجویی در روز (سه‌شنبه) ۲۲ آذر، ساعت ۱۰ در دانشگاه صنعتی همدان با حضور دانشجویان و مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

در مقدمه این کتاب بخشی از نوشته‌های این دانشجوی شهید به این شرح چاپ شده است:

من متولد بیستم شهریور ۱۳۴۱ در محله قدیمی قاشق‌تراشان همدان هستم. خانه‌ زیبا، قدیمی و دو طبقه‌ پدری با آن حوض سنگی بزرگ و درخت توت و گل فرنگی‌ها و اطلسی‌های رنگارنگ، نزدیک مسجد کوچک حضرت فاطمه - علیها السلام - قرار داشت، همانجا که پدر و مادرم؛ «حاج کاظم» و «مامان طوبی» در بسیاری از اوقات نماز می‌خواندند.

«محمد حسین قره‌داغی» ۲۰ شهریور ۱۴۳۱ درشهرهمدان متولد شد. پس از اتمام تحصیلات متوسطه در رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

وی از طرف سپاه و به عنوان امدادگر به جبهه اعزام شد و در ۲۰ شهریور ۱۳۶۵ در درگیری با دشمن بعثی در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکرش تا به امروز جاویدالاثر بوده و به میهن بازنگشته است.

کتاب «متولد بیست شهریور» در همدان رونمایی می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار