فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

تشییع شهدای گمنام رزمایش عظیم فرهنگی و نمایش اقتدار است

سردار کریمی گفت: تشییع شهدا همچون رزمایش عظیم معنوی و فرهنگی و نمایش اقتدار و وحدت مردم در سطح استان مرکزی است.
کد خبر: ۵۶۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ - 12December 2022

تشییع شهدای گمنام رزمایش عظیم فرهنگی و نمایش اقتدار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ‌ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به میزبانی استان مرکزی از پنج شهید گمنام در ایام فاطمیه اظهار داشت: تجلیل از شهدا گام برداشتن در مسیر شهدا است و همه باید به عنوان یک عمل صالح به آن نگاه کنیم و البته اخلاص در نیت و تقوای در عمل شرط قبولی این عمل صالح است و در خصوص تشییع شهدا باید آنچیزی که شأن شهدا است را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: شأن شهدا در پیشگاه خداوند بسیار ارزشمند است و لذا باید فرصت ایام تشییع شهدا در استان را قدر بدانیم و باید به عنوان یک تکلیف دینی و انقلابی به این موضوع نگاه کنیم و از سفره معنویتی که به برکت شهدا پهن می شود ابتدا خودمان بهره مند شویم و بعد دیگران را بهره‌مند کنیم.

سردار کریمی تأکید کرد: تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست و ما می خواهیم از بهترین بندگان خداوند تجلیل کنیم که همه هستی خود را برای دفاع از ارزش های اسلامی به میدان آوردند و برای ایران اسلامی آزادی، عزت، کرامت، اقتدار و امنیت حاصل کردند و به پاس دستاوردهای عظیمی که شهدا برای ما به ارمغان آوردند بنا داریم یک تجلیل باشکوه و مردمی از آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهادت شمع فروزانی است که بر پیکر افراد شایسته افروخته می شود و شهید کسی است که با فدا کردن و مجاهدت خود جامعه را به اقتدار و پیشرفت می رساند، گفت: شهید ظلمت را از جامعه اسلامی کنار می زند و شهادت حیات طیبه به جامعه می دهد و در این شرایطی که فضا غبارآلود شده و دشمن با دروغ پردازی دنبال زیر سوال ارزش های اسلامی است معنویت شهدا تحول آفرین خواهد بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: شهدا با معرفتی که بایستی به آنچیزی که باید انجام می دادند بهترین مسیر را انتخاب کردند و امروز ما باید نسبت به وظایف و رسالت هایمان آگاه باشیم و مهمترین مسئله ای که شهدا به آن اهتمام داشتند مسئله ولایت است و لذا پیروی از ولایت مهمترین پیام امروز شهدا است و به برکت خون مطهر شهدا انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است.

وی بیان کرد: افتخار این را داریم در ایام فاطمیه میزبان پنج شهید گمنام باشیم و بنا داریم استقبال باشکوهی از پیکر پاک و مطهر شهدا داشته باشیم و طی ۱۲ روزی که شهدا در استان حضور دارند در همه شهرستان ها برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد و تشییع شهدا همچون رزمایش عظیم معنوی و فرهنگی و نمایش اقتدار و وحدت مردم در سطح استان است.

سردار کریمی تأکید کرد: آمادگی همه جانبه برای استقبال باشکوه از شهدای گمنام یک ضرورت است و همه باید کمک کنند مردم استان مرکزی از نعمت و عطر شهدا به خوبی بهره مند شوند.

وی گفت: رسانه ها، فعالین فرهنگی، هنری، رسانه ای و فضای مجازی خود را آماده استقبال باشکوه از شهدای گمنام کنند و شایسته است همه توان خود را در این راستا هم برای فضاسازی و هم برای اطلاع رسانی برنامه ها پای کار بیاورند و همچنین فضاسازی محیطی مورد توجه دستگاه های شهری باشد و البته با فراخوان های مردمی می توان از ظرفیت های مردم بهره برد و اقدامات ماندگارتری انجام داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار