وزیر امور خارجه ترکیه:

ترکیه آماده همکاری با سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم است

چاووش اوغلو گفت: این کشور آماده است تا در زمینه مبارزه با تروریسم، پیشبرد روند سیاسی سوریه و بازگشت آوارگان با طرف سوری همکاری کند.
کد خبر: ۵۶۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ - 13December 2022

مذاکرات سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه برای مبارزه با تروریسمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی، اظهار داشت: سرویس‌های اطلاعاتی سوریه و ترکیه در حال انجام مذاکراتی هستند.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از چاووش اوغلو گزارش داد، هدف از این مذاکرات، بازگشت آوارگان سوری است که در ترکیه حضور دارند. وی این اظهاراتی را در جریان سخنرانی در پارلمان ترکیه مطرح کرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین مدعی شد: آماده همکاری با طرف سوری هستیم که با هم، در زمینه مبارزه با تروریسم، پیشبرد روند سیاسی سوریه و بازگشت آوارگان همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه این مسائل در صورت جدی بودن دولت سوریه اجرایی خواهد شد، خبر داد که از طریق سرویس‌های اطلاعاتی، با نظام سوریه در ارتباط هستند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم چندی پیش از احتمال عادی سازی روابط این کشور با سوریه خبر داد و گفت که این مسئله اصلا بعید نیست.

اردوغان تأکید کرد که امکان دارد در خصوص سوریه، در مرحله آینده، همه چیز به وضعیت عادی بازگردد همانطور که در خصوص مصر این مسئله رخ داد. وی همچنین گفت که هیچ دشمنی دائمی در سیاست وجود ندارد.

این در حالی است که به تازگی یک منبع در حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم بر ترکیه) خبر داد که دولت سوریه حاضر نشده است اردوغان با بشار اسد دیدار کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها