مقام یمنی:

سازمان ملل فقط از کودکان یمنی حرف می‌زند و کاری نمی‌کند

سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره کودکان یمنی گفت: سازمان ملل تنها از آمار و ارقام حرف می‌زند و قدمی بر نمی‌دارد.
کد خبر: ۵۶۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ - 13December 2022

سازمان ملل فقط از کودکان یمنی حرف می‌زند و کاری نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «طلعت الشرجبی» سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن، عصر امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» به گزارش سازمان ملل متحد درباره کودکان و شهدای یمنی واکنش نشان داد.

طلعت الشربجی در این باره گفت: سازمان ملل درباره قربانیان سوءتغذیه حرف می‌زند بی‌آنکه برای متوقف کردن این فاجعه انسانی قدمی بردارد.

سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن اضافه کرد: یونیسف از ۱۱ هزار کودک کشته و زخمی سخن گفت که یک سوم آن‌ها فقط به دنبال حملات هوایی کشته و زخمی شده بودند. این در حالی است که آمار و ارقام ما نشان می‌دهد ۹۰۰۰ کودک در پی حملات هوایی مستقیم کشته و زخمی شده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان‌های وابسته به سازمان ملل همواره فرار می‌کنند و از علت مستقیم این فاجعه انسانی در یمن نه سخن می‌گویند و نه کشور‌های متجاوز را مسئول می‌دانند. سازمان ملل عربستان را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده و برای فرار از مجازات با این کشور همکاری کرده است و [از طرف دیگر]بهانه فرار از مجازات را تقویت کرده است.

الشربجی در پایان افزود: ما از بیش از ۱۲۰ هزار شهید و زخمی به دنبال تعرض [به خاک یمن]و محاصره سخن می‌گوییم حال آنکه سازمان ملل سعی دارد افکار عمومی را با کم کردن آمار و ارقام گمراه کند. ما با برخی سازمان‌های حقوقی و فعالان خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنیم تا آمار حقیقی شهدا، مجروحان و قربانیان تجاوز [به خاک یمن]را به اطلاع آن‌ها برسانیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار