بیم و هراس‌های تل آویو از جبهه‌های پیرامون خود

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، با اشاره به بیم و هراس‌های تل آویو، گفت: این رژیم به صورت شبانه روزی در ۶ جبهه فعال است.
کد خبر: ۵۶۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ - 14December 2022

بیم و هراس‌های تل آویو از جبهه‌های پیرامون خودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سما، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به بیم و هراس‌های تل آویو، اظهار داشت: این رژیم به صورت شبانه روزی در ۶ جبهه فعال است.

کوخاوی از لبنان، سوریه، کرانه باختری، غزه و ایران به عنوان جبهه‌های مذکور یاد کرد و افزود: ارتش اسرائیل از زور استفاده می‌کند و به عملیات خود داخل مرز‌ها ادامه می‌دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: علاوه بر آن، ارتش اسرائیل خود را قوی می‌کند و توانمندی‌هایش را بهبود می‌بخشد و هر روز پیشرفته‌تر می‌شود.

این در حالی است که پس از اعلام نتایج انتخابات و پیروزی بنیامین نتانیاهو و مکلف شدن وی به تشکیل کابینه، کارزاری یهودی با هدف فرار ۱۰ هزار صهیونیست از فلسطین اشغالی به‌راه افتاده است.

معاریو نوشته که گروه موسوم به «با هم از این سرزمین برویم»، نخستین هدف خود را خروج ۱۰ هزار صهیونیست از فلسطین اشغالی تعیین کرده است. در ادامه نیز آمده که یانیو گورلیک، یکی از رهبران این گروه، از شخصیت‌های اصلی تظاهرات علیه اشغال فلسطین به دست نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه بوده است.

این نشریه به نقل از مردخای کاهانا، یک تاجر صهیونیستی - آمریکایی که البته یکی دیگر از رهبران این گروه محسوب می‌شود، نوشت که «پس از سال‌ها قاچاق یهودیان از مناطق جنگی در یمن، افغانستان، سوریه و اوکراین به اسرائیل، تصمیم گرفتم که برای خروج و رفتن به آمریکا به آن‌ها کمک کنم.»

وی ادامه داد: اعضای حزب اسرائیلی-آمریکایی فکر می‌کردند که من کمی تندرو هستم و من به آن‌ها گفتم که زمانش فرارسیده تا محض احتیاط در صورت وخیم شدن شرایط، جایگزینی برای جنبش صهیونیست معرفی کنیم. نفرتی شدید را می‌بینم و می‌بینم که ایرانی‌ها با موشک‌های نقطه‌زن اسرائیل را هدف گرفته‌اند.

به نوشته معاریو، کاهانا از طرف صهیونیست‌ها به ویژه صاحبان کسب‌وکار‌ها و شرکت‌های کوچک فناوری که خواستار انتقال دفاتر خود به آمریکا هستند، هر روزه درخواست‌های زیادی دریافت می‌کند.

معاریو به نقل از کاهانا نوشت: مردم را در گروه‌های واتس‌آپی دیدم که درباره مهاجرت به رومانی یا یونان حرف می‌زنند، اما شخصاً فکر می‌کنم که رفتن به آمریکا برای آن‌ها راحت‌تر است. با چنین کابینه‌ای (در رژیم صهیونیستی)، دولت آمریکا باید به همه اسرائیلی‌هایی که صاحب شرکت یا کسب‌وکاری دارای تقاضا در واشنگتن هستند، مجوز مهاجرت بدهد.

به نوشته این نشریه، کاهانا بر این باور است که «یهودیان هرگز نخواهند فهمید که چطور بر سرزمین‌های اشغالی حکومت کنند و سرنوشت‌شان زندگی در آوارگی است.»

حزب بنیامین نتانیاهو موسوم به لیکود، چند روز پیش از اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خواست تا مهلت تشکیل دولت را دو هفته تمدید کند.

انتظار می‌رود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی راست‌گراترین کابینه تاریخ سرزمین‌های اشغالی را تشکیل دهد چرا که او در اوایل دسامبر، با احزاب تندرو بر سر تشکیل ائتلاف به توافق رسید. هرتزوگ پس از انتخابات ماه نوامبر و بنا به توصیه نمایندگان کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در اوایل دسامبر گزارش دادند که بیش از ۵۰ شهرک غیرقانونی در اراضی اشغالی علیه کابینه نتانیاهو اعلام شورش کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار