آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که 9 شرط رهبری در آن اعمال شود/ اعدام شیخ‌ نمر به حکومت آل‌سعودضربه می‌زند

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران گفت: برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که 9 شرط مطرح شده از سوی رهبری در آن اعمال شود.
کد خبر: ۵۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ - 30October 2015

برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که 9 شرط رهبری در آن اعمال شود/ اعدام شیخ‌ نمر به حکومت آل‌سعودضربه می‌زند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  آیتالله محمدعلی موحدیکرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله برجام و نامه مقام معظم رهبری به رئیسجمهور در این زمینه، شروط 9 گانه رهبر انقلاب را مصداق تقوا دانست و گفت: همین تقواست که انسان را نجات میدهد و بهترین تقوا، تبعیت از ولی امر مسلمین است که ولی امر تمامی مسائل را آگاهانه رصد میکند و آنچه را که تضمینکننده سعادت جامعه باشد را بازگو میکند.

وی با بیان اینکه جای تعجب و تاسف است که هنوز مرکب برجام که یک توافق است خشک نشده، اوباما دستور میدهد که گزینه نظامی علیه ایران را روی میز نگه دارید، گفت: این همان مکر و پیمانشکنی است و آنها باید خجالت بکشند. من به آمریکا میگویم که ما را از گزینه نظامی نترسانید که اگر چنین کنید متوجه اشتباه خود خواهید شد و اگر به این شعار خود نیز عمل کردید چنان پشیمان خواهید شد که دیگر پشیمانی نفعی به حالتان نخواهد داشت.

امامجمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی را از جنگ نترسانید. یقین داشته باشید اگر چنین اتفاقی بیفتد انقلاب اسلامی در اروپا و حتی در درون خود آمریکا به قدری حامی، علاقمند و شیفته دارد که این علاقمندی خود را چنان نشان خواهند داد که خواب به چشم آمریکاییها نیاید.

آیتالله موحدیکرمانی با بیان اینکه پایگاههای نظامی آمریکا در دنیا در صورت بروز هرگونه گزینه نظامی علیه ایران به دست علاقهمندان انقلاب به خطر خواهد افتاد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به همراه دوستان منطقهای خود اسرائیل را با خاک یکسان خواهند کرد.

وی خطاب به آمریکاییها گفت: متوجه باشید که پشیمانی نظام سلطه سابقه دارد. در تاریخ یزید هم پس از قتل امام حسین (ع) یا همان گزینه نظامی که درباره حسین اعمال کرد چنان پشیمان شد که از شدت آن دستها را به هم میزد و میگفت این چه اشتباهی بود که من کردم و مطمئن باشید اگر گزینه نظامی را اجرا کردید دستهایتان را چنان به سرهایتان خواهید کوبید که طعم واقعی مرگ بر آمریکا را در آن لحظه خواهید چشید.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره مجدد به نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام تصریح کرد: برجام را زمانی به رسمیت میشناسیم که 9 شرط درج شده توسط مقام معظم رهبری در آن اعمال شود.

آیتالله موحدیکرمانی خطاب به تیم مذاکره کننده هستهای، گفت: مسئولین مراقب باشند پیمانشکنی آمریکا مثل آفتاب روشن است. آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند و رسما آن را متعهد شود که اگر او تعهد نکند ما نیز از تعهدات خود دست خواهیم برداشت.

وی بر همین اساس اضافه کرد: باور کنیم که آمریکا دشمن ایران است. ایران، ایران اسلامی است و آمریکا دشمن اسلام. آمریکاییها در طول مذاکرات دو ساله مکررا نقض عهد کردهاند. آنها قصد حل مسئله را ندارند بلکه میخواهند هدفهای خصمانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران پیاده کنند.

امامجمعه موقت تهران با بیان اینکه برجام دارای نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری است که اگر مراقبتهای لحظه به لحظه نشود خسارتهای بزرگی به حال و آینده کشور وارد خواهد شد، تصویب برجام در مجلس را یک اقدام هوشیارانه توسط نمایندگان مجلس دانست و ضمن تشکر از آنان، اظهار داشت: لغو تحریمها هدف اصلی مذاکرات است. در برجام آمده است که لغو تحریمها به بعد از اقدامات جمهوری اسلامی ایران موکول خواهد شد اما چه تضمینی است که آنها به عهد خود عمل کنند. باید آمریکا و اتحادیه اروپا رسما و کتبا لغو تحریمها را اعلام کنند در غیر این صورت ما آن را نقض برجام تلقی خواهیم کرد.

آیتالله موحدیکرمانی ادامه داد: اگر آمریکا و همپیمانانش بخواهند بهانههای واهی از جمله مسئله حقوق بشر و یا تروریسم را در قبال ایران مطرح کنند و به همین بهانه تحریمها را برگردانند بدانند که این کار آنها یعنی نقض برجام و دولت باید تمامی فعالیتهای برجام را در این صورت متوقف کند و از آنجایی که در متن برجام پیچیدگیها و ابهامات وجود دارد تفسیر طرف مقابل قابل قبول نیست و متن اصل است و مسئولان مراقب فریب آمریکا باشند و رصد کنند.

وی تاکید کرد: پس از برداشته شدن تحریمها کشور نباید به سمت واردات بیرویه برود و از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا پرهیز و به تولید داخل توجه داشته باشند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران به موضوع تایید حکم اعدام شیخ نمر در عربستان اشاره کرد و گفت: نمیدانم تا به کجا نظام سعودی میخواهد مرتکب اشتباه شود که با این اشتباهات به نابودی نزدیکتر میشوند من به حکام سعودی میگویم که یک مقدار عقل داشته باشید و در کارهایتان فکر کنید.

آیتالله موحدیکرمانی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر برای عربستان سنگین خواهد بود و ضربهای بر پیکر حکومت آل سعود وارد خواهد شد، ادامه داد: وقتی امور دست  جوانان خام و بدون تدبیر بیفتد محصول آن همین حرفهای سبک و دور از منطق و عقل و خرد وزیر خارجه نوجوان این کشور میشود. شنیده شده که آنها گرفتار کمپولی شدهاند و شاهزادههایشان به قاچاق مواد مخدر روی آوردهاند و این اوج رسوایی یک حکومت است.

وی به نشست وین با موضوع سوریه اشاره کرد و افزود: اولین گام در این نشست باید این باشد که جلوی تروریستها و سگهای درنده را هر چه زودتر بگیرند اما متاسفانه خیلی از کشورهایی که در این نشست حضور دارند از همین سگها و درندهها حمایت مالی میکنند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان این مطلب که درباره سرنوشت اسد مردم سوریه تصمیم میگیرند، خاطر نشان کرد: مردم هستند که باید درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم بگیرند و تصمیمشان نیز تاکنون این بوده است که اسد را میخواهند.

آیتالله موحدیکرمانی وضع معیشت مردم سوریه را بسیار نگرانکننده دانست و گفت: آنها برادران مسلمان ما هستند و در مضیقه مالی هستند و حتی برخی از آنها نیز نان شب ندارند. وظیفه ما این است که به آنها کمک کنیم و امیدوارم شما نمازگزاران کمکهای مالی خود را بیشتر و بهتر به سوریه روانه کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اقدام نمایندگان تونس در قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی تشکر کرد و این اقدام آنها را شجاعت و انسانیت دانست.

امامجمعه موقت تهران فاجعه منا را مورد توجه قرار داد و گفت: فاجعه منا فراموششدنی نیست و اساسا اماکن ندارد که فراموش شود. این زخم التیامبخش نیست زمانی که التیامبخش خواهد بود که بشنویم حکومت ننگین سعودی یا ساقط شده است یا آنکه آنها از مدیریت حج کنار زده شوند و در این زمینه توصیه میکنم که قوه قضائیه و دستگاه دیپلماسی ما مسئله را فراموش نکنند و هنوز عدهای از عزیزان ما که به حج رفتهاند وضعیتشان مشخص نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار