حجتالاسلام والمسلمین «احمدحسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی دفاعپرس، با اشاره به تأثیر نامطلوب سند ۲۰۳۰ بر رفتارهای پرخاشگرانه دانشآموزان اظهار داشت: بخشی از سند ۲۰۳۰ در فضای فیزیکی به صورت خاموش اجرا شد، ما در آن برهه چندین بار با وزیر آموزش و پرورش جلساتی برگزار کردیم تا به این موضوع رسیدگی کنیم.
حجتالاسلام فلاحی ادامه داد: وزیر وقت در جلسه کمیسیون اعلام کرد سند ۲۰۳۰ در مدارس اجرا نمیشود، اما این اظهارات واقعیت نداشت و متأسفانه بر خلاف مخالفت جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی با اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ مفاد آن در مدارس اجرا شد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آییننامه داخلی آموزش و پرورش باید اصلاح شود، تصریح کرد: برخی از مدیران که در اجرای سند ۲۰۳۰ نقش داشتند همچنان در آموزش و پرورش هستند، امیدوارم آموزش و پرورش ابتدا آییننامه داخلی خود را اصلاح کند، سپس مدیران مجری سند ۲۰۳۰ را برکنار کند.
وی تأکید کرد: یکی از آثار سوء سند ۲۰۳۰ که امروز شاهد آن هستیم هنجارشکنی در برخی از مدارس است، اما بخش عمده اجرای سند ۲۰۳۰ در بستر آموزش مجازی شکل گرفت، این آثار اجرای مخرب مفاد سند ۲۰۳۰ به مراتب مخربتر از بستر فیزیکی است.
حجتالاسلام فلاحی بیان داشت: دانشآموزان غریب به دو سال و نیم در فضای آموزش مجازی به سر بردند که فراتر از اهداف سند ۲۰۳۰ با موضوعات ناشایست مواجه شدند.
وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از آثار سوء سند ۲۰۳۰ چه اقداماتی باید صورت گیرد؟ خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه بازنگری در سرفصلها آموزشی است، به طور مثال گنجاندن اسناد لانه جاسوسی که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است در سریعترین زمان ممکن باید انجام شود. همچنین مطابق قسمت ابتدایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تایخ انقلاب باید به دانشآموزان و دانشجویان آموزش داده شود.
حجتالاسلام فلاحی اظهار داشت: بسیاری از جوانان وقایع ابتدای انقلاب و چگونگی انقلاب را نمیدانند که متأسفانه دشمن از این نقیصه نهایت سوء استفاده را میکنند و اطلاعات غلطی به جوانان ما میدهند.
انتهای پیام/۳۷۱