دومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی؛

حجت‌الاسلام رئیسی: موانع پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان جنوبی بررسی می‌شود

‌رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت در نخستین سفر استانی از دور دوم سفر‌های استانی، وارد خراسان جنوبی شدند تا ضمن بررسی مصوبات سفر نخست، برای توسعه زیرساخت‌های این استان تصمیم جدیدی بگیرند.
کد خبر: ۵۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ - 15December 2022

دومین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی / رئیسی و جمعی از اعضای هیئت دولت وارد بیرجند شدندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» ‌رئیس جمهور با همراهی جمعی از وزرا و معاونانش وارد فرودگاه بیرجند شدند و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان سپاه، ارتش، فراجا و جمعی از مدیران استانی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام رئیسی در بدو ورود به شهرستان بیرجند در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خراسان جنوبی معروف به استان علم و فرهنگ است، اظهار داشت: لازم است از همه بزرگان و علمای استان یاد کنیم و یادشان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اهداف سفرش به خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی بوده که همواره مورد توجه دولت است، گفت: در سفر اول مصوباتی بر اساس نیاز‌های استان داشته‌ایم که اقداماتی هم توسط مسئولان استانی و کشوری انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر مصوبات سفر اول را دنبال می‌کنیم، گفت: همچنین برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها به نتیجه رسیده که افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به مطالبه‌های مردم نسبت به اتصال ریلی و آب بیان کرد: رفع موانع و مشکلات احتمالی نسبت به طرح‌ها مورد در این سفر بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به فرهنگ و علم معروف است، گفت: نسبت به مردم خراسان جنوبی علاقه خاصی دارم و این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته رئیس جمهور در سفر اول مصوباتی بر اساس نیاز‌های استان داشتیم که با استفاده از رهنمود‌های نماینده ولی فقیه در استان اقدامات خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه راه آهن به نتیجه رسیده و اقدامات مقدماتی آن در حال انجام است، گفت: در حوزه اجرای مسکن ملی هم اقدامات خیلی خوبی در خراسان جنوبی انجام شده است و روند کار مسکن ملی را خودم در همه استان‌ها دنبال می‌کنم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با وجود همه کارشکنی‌های که دشمن انجام می‌دهد، مردم ایران اسلامی با مقاومت در برابر توطئه‌های دشمن به راه خود که توسعه و پیشرفت ایران است ادامه می‌دهند.

براساس این گزارش، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مدت دو روز مهمان مردم استان خراسان جنوبی سفر خواهند بود و این آغاز دور دوم سفر‌های استانی است.

در این سفر که ۱۵ عضو هیئت دولت، از جمله احمد وحیدی وزیر کشور، سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سیدصولت مرتضوی وزیرتعاون و کار و رفاه اجتماعی، جواد اوجی وزیر نفت، سید امیرحسین مدنی معاون توسعه مناطق محروم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی و حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی اعضای شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه روحانیت، فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان، حجت‌الاسلام رئیسی را همراهی می‌کنند، رئیس جمهور پروژه‌های مهم اقتصادی را افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رساند.

افتتاح فولاد آهن اسفنجی قائن با اشتغال‌زایی ۴۵۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار نفر شغل غیرمستقیم و سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال، افتتاح طرح تصفیه‌خانه و مجموعه فاضلاب بیرجند با اعتبار ۲۴ میلیون یورو از جمله مهمترین برنامه‌های روز نخست رئیس جمهور در خراسان جنوبی است.

رئیس جمهور در ادامه همچنین با حضور در کارخانه کویر تایر یک خط نوین تولید لاستیک و محصولات استراتژیک در صنایع سنگین را راه‌اندازی می‌کند. وی در سه جلسه کارشناسی و تخصصی، نظرات نخبگان فرهنگی و اجتماعی را خواهد شنید و سپس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور می‌یابد و در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان شرکت می‌کند و ملاقات‌های مردمی در دو شهرستان بیرجند و نهبندان هم در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار