به گزارش گروه اجتماعی دفاعپرس، «حمید طریفی حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه با ارزشترین سرمایه کشور و امانتهایی به نام دانش آموز در اختیار ما است، اظهار داشت: اولین کار ما حفظ و صیانت از دانشآموزان و افزودن ارزش افزوده به این سرمایه است، همه بخشها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا آموزش و پرورش بتواند مأموریت خود را به خوبی انجام دهد.
طریفیحسینی گفت: در دوران کرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکردهای تربیتی و بخش مأموریتی ما دچار چالشهایی شد، باید یک بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع کلانی که در آموزش و پرورش دنبال میشود سند تحول دولت است که ۳۷ حوزه اولویت دار در آن و برش اولویتها مشخص شده که برمبنای تفکر تحولی سه محور اصلی داریم.
این مقام مسئول گفت: اولین محور، اصلاح نظام حکمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و… است، مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و هم افزایی بین بخشی و فرا بخشی است، ائتلافهایی از دستگاههایی که ارکان تعلیم و تربیت و حاکمیت را در قوای سه گانه تشکیل میدهند.
وی اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش بعد از هشت ماه بخشنامهای در ۲۴ بند ابلاغ کرده، یکی از سیاستهای اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمیسازی امور است که از اولویتهای دولت هم هست، مردمیسازی مبتنی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: رتبهبندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، کارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم بهرهور را داریم، بهرهوری به معنی بالاتر بردن عملکرد نسبت به آنچه از ما انتظار دارند، هست.
طریفی حسینی با اشاره به این که امسال ۱۰۰ مرکز رفع مشکلات یادگیری در کشور به بهرهبرداری رسیده، تصریح کرد: محور دوم، توسعه عدالت تربیتی است که در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شکل گرفته و سطح دیگر آن متنوعسازی است، اردوگاههایی در کشور مناسبسازی میشود، جذب و پوشش تحصیلی دانشآموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید «محمودوند» با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیتهای پرورشی و آموزشی است که برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیستبوم و نیاز منطقه انجام شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی توانبخشی در کشور آموزش دیدهاند، گفت: حق دانشآموزان استثنایی این است که شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و تواناییشان در مسیر درست قرار گیرد.
انتهای پیام/ 241