اجرای طرح «پنجشنبه‌های کتابخوانی» در مشهد

کتاب «بابا‌رجب» در قالب طرح «پنجشنبه‌های کتابخوانی» در مشهد معرفی شد.
کد خبر: ۵۶۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 15December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی با کتاب‌های دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خراسان رضوی با همکاری کتابخانه تخصصی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طرح «پنجشنبه‌های کتابخوانی» را با حضور جمعی از کتابداران کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس سراسر کشور به‌صورت ویدیوکنفرانس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار کرد.

در این طرح «نسرین رجب‌پور» نویسنده کتاب «بابا‌رجب» ضمن تشریح انگیزه‌ خود در نگارش این کتاب به معرفی آن پرداخت.

در پایان این نشست جعفر بهرامی مدیر اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سخنانی ضمن تأکید بر تداوم برگزاری طرح «پنجشنبه‌های کتابخوانی» به‌عنوان یک برنامه اثرگذار فرهنگی در آشنایی نسل نوجوان و جوان با کتاب‌های دفاع مقدس و معرفی این کتب به جامعه، نقش‌آفرینی کتابداران کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس سراسر کشور را در هر چه باشکوه برگزار شدن این طرح ضروری دانست.

اجرای طرح «پنجشنبه‌های کتابخوانی» در مشهد

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پنجشنبه هر هفته به میزبانی یکی از استان‌ها در قالب طرح «پنجشنبه‌های کتابخوانی» یکی از کتاب‌های دفاع مقدس توسط نویسنده کتاب معرفی و بخش‌های از آن خوانده می‌شود.

کتاب «بابا‌رجب» چهارمین کتاب از مجموعه تاریخ شفاهی زنان قهرمان، در برگیرنده‌ خاطرات «طوبی زرندی» همسر جانباز شهید «رجب محمدزاده» است.

این کتاب در ۲۴۰ صفحه با قطع رقعی در شمارگان یک هزار نسخه در سال ۱۳۹۹ توسط نشر «ستاره‌ها» و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

اجرای طرح «پنجشنبه‌های کتابخوانی» در مشهد

«طوبی زرندی» در یادداشتی در ابتدای کتاب «بابا رجب» آورده است: نتوانستم همه حرف‌ها را بزنم، زندگی با تو حاج‌آقا طعم نان و تنور داشت. داغ و تازه. الان هم که رفتی انگار هستی، نرفتی.
حسرت یک بوسه و بغل از بچه‌ها در شما ماند.

بچه‌‌ها وقتی کوچک هم بودند برای بوسیدن‌شان شک داشتید، یا ترسیدن بچه‌ها شما را از گرمای بغل آن‌ها محروم کرد یا برخورد نگاه‌‌های آن‌ها با صورت...

این داغ برای نوه‌هایمان هم تکرار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها