رئیس قوه قضاییه:

تأثیر منفی ناامنی بر فعالیت‌های اقتصادی/ جهاد تبیین وظیفه‌ای همگانی است

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: امروز همه جبهه باطل در مقابل جبهه حق یعنی اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته و همه قدرت‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی و دروغ‌پراکنی دشمن به میدان آمده است؛ لذا همه ما باید در جهاد تبیین نقش داشته باشیم.
کد خبر: ۵۶۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ - 15December 2022

امروز جبهه باطل در برابر اصل نظام ایستاده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای» رئیس دستگاه قضا ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع اقشار مختلف مردم زنجان با اشاره به اینکه امروز حسینیه اعظم زنجان به یک نماد برای شعور، اظهار مودت و محبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و نیز اعلام موضع نسبت به حق و اعلام موضع نسبت به ظلم و ستم تبدیل شده است، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام (ص) برای ۲۳ سال تلاش در راه نجات بشریت، از خداوند هیچ چیز به جز مودت طلب نکردند و خوشا به حال شما مردم زنجان که بعد از قرن‌ها به پیامبر مودت می‌ورزید.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: اشک امروز مردم زنجان در مناسبت‌های مختلف همراه با معرفت است و این بدان معنی است که شناخت کافی از تلاش پیامبر در راستای نجات بشریت دارید و آگاه هستید که خاتم انبیا چه فداکاری‌هایی کرده و همه این‌ها فقط از جنبه احساسی نیست.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه آنچه که در آن دوران اتفاق افتاد، امروز هم در حال روی دادن است، یعنی امروز باطل همه تلاش خود را به کار گرفته، خاطرنشان کرد: در آن روزگار با حجاب و ارزش‌های روحانی مخالفت کرده و تبلیغات زیادی در انحراف ارزش‌ها داشتند و حجاب را از سر خانم‌ها می‌کشیدند و امروز هم به همین منوال بوده و چیزی عوض نشده است.

مقام عالی قوه قضائیه با بیان اینکه زهرای مرضیه نه به‌عنوان اینکه دختر پیامبر (ص)، همسر امیرالمومنین (ع) و مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بودند، بلکه خودشان در این دنیا و جهان آخرت خیر کثیر هستند، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) وقتی دید حق در حال تحریف است و منافقان و نفوذی‌ها و کسانی که منافع‌شان به خاطر روی کار آمدن اسلام به خطر افتاده بود، دست به دست هم داده و حق را تحریف می‌کردند، یک‌تنه وارد میدان شده و جهاد تبیین را عهده‌دار شد.

وی در همین خصوص بیان کرد: حضرت زهرا (س) منتظر دیگران نماند و یک‌تنه قیام و شروع به تبیین کرد و هر فرصتی که پیدا می‌کرد، معصومیت ولایت و تحریف شدن حق و به ناحق نشستن افراد در جایگاه را روشنگری کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه ما باید به نوبه خود یک رسانه باشیم، ابراز کرد: بی‌تردید امروز یکی از ابزار‌های مهم دشمن، رسانه است، به همین خاطر رسانه قوه قضائیه باید بیش از این تلاش و تبیین کند. فراموش نکنیم امروز همه جبهه باطل در مقابل جبهه حق یعنی اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته و همه قدرت‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی و دروغ‌پراکنی دشمن به میدان آمده است؛ لذا همه ما باید در این جهاد تبیین نقش داشته باشیم.

همه ما می‌توانیم یک رسانه برای تبیین واقعیت‌ها باشیم

وی با تاکید بر اینکه گاهی داشته‌های خود را بیان نکرده و فقط همان چیزی را که دشمن پمپاژ می‌کند، تکرار کرده و به مرور خودمان نیز باور می‌کنیم که داشته‌های‌مان کم است، اظهار داشت: بنابراین غفلت نکنیم و آگاه باشیم که امروز همه جنود ابلیس و شیطان با تمام قوا برای خدشه‌دار کردن واقعیت به میدان آمده است، حال اینکه همه ما می‌توانیم یک رسانه برای تبیین واقعیت‌ها باشیم.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه، انسان را واژه‌ای در قالب زن و مرد دانست و با تاکید بر اینکه انسان به واسطه با هم بودن به تکامل می‌رسد نه با جدایی، افزود: امروز دشمن در حال به وجود آوردن دو مشکل جدی برای ما است که ما نیز یا از آن کاملاً غافل هستیم و یا کمتر به آن توجه می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه دشمن به اشکال مختلف حتی به اشکال اقتصادی، معیشتی و… به ما القا می‌کند که چرا ازدواج زودهنگام انجام می‌دهید و اگر هم ازدواج می‌کنید، چرا زود بچه‌دار می‌شوید و اینکه چرا باید بیش از یک فرزند داشته باشید، گفت: این یکی از دشمنی‌های خزنده، پنهان و بسیار مضر دشمن است.

مقام عالی دستگاه قضا با بیان اینکه اگر زن و مرد از هم جدا زندگی کنند، صرف‌نظر از پیر شدن جمعیت، نمی‌توانند به تکامل برسند، خاطرنشان کرد: در برنامه، قانون و سیاست‌ها و در اجرا و در عمل از این حقیقت که هم زن و هم مردم اشرف مخلوقات است غفلت کرده و به یک بخش این اشرف مخلوقات که زن است، کم‌توجهی کرده‌ایم. امروز باید برای نصف اشرف مخلوقات که زنان هستند، برنامه‌ریزی کنیم و این آن چیزی است که دشمن بر روی آن دست گذاشته است.

باید تحول شگرفی را در بخش‌های مختلف به وجود آوریم

وی با اشاره به اینکه قبول داریم در دادرسی و گزینش افراد و نیز در استیفای مردم ضعف داریم و باید تحول شگرفی را در بخش‌های مختلف به وجود آوریم، تصریح کرد: نباید همه این موارد را بر دوش دشمن گذاشته و از خود غافل شویم. همه همان‌طور که با هم بودیم و انقلاب اسلامی را به وجود آوردیم، امروز نیز باید قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را با تداوم وحدت حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائل مهم، تحریف است که باید در این زمینه وارد میدان شویم. مسئله مهم دیگر مسائل اقتصادی است و این زخمی است که دشمن همانند مگس بر روی این زخم نشسته و به مردم فشار آورده و می‌تواند در صورت تداوم، انسان را به زبان ناشکری کشانده و نسبت به آینده ناامید کند؛ همچنین یکی از این مسائل برای حل موضوعات مطرح شده، حمایت از سرمایه‌گذاری صحیح باشد؛ چرا که بدون سرمایه‌گذاری نمی‌توان انتظار بهبود وضعیت اقتصادی داشت و بدون راه‌اندازی واحد‌های تولیدی نمی‌توان انتظار داشت که معیشت مردم بهبود یابد.

رئیس عدلیه با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، افزود: در همین راستا مبارزه با مفسدین، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم از اولویت‌ها است و معتقدیم اگر امنیت نباشد، سرمایه‌گذاری هم نخواهد بود و اقتصاد و معیشت به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها