استاندار گیلان:

حضور حوزویان در جلسات شورای فرهنگ عمومی پررنگ‌تر شود

«عباسی» با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در فرهنگ‌سازی گفت: حضور حوزویان در جلسات شورای فرهنگ عمومی و امثالهم پررنگ‌تر شود.
کد خبر: ۵۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ - 15December 2022

حضور حوزویان در جلسات شورای فرهنگ عمومی پررنگ‌تر شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در نشست نهضت مطالبه‌گری، دولت پاسخگو و در جمع مدیران، کارکنان، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران گیلان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) با ولایتمداری و بهره‌گیری از رهنمود‌های پدر بزرگوارشان در همه فضایل اخلاقی سرآمد هستند.

عباسی با بیان اینکه پیروی از راه و روش ائمه معصومین (ع) نجات‌بخش جامعه از ظلم و تاریکی است، تصریح کرد: ابعاد شخصیتی این بزرگواران برای تضمین جامعه باید معرفی شود و سبک زندگی آنان در امورات اداره جامعه و تحکیم خانواده و مباحث مهم پیاده‌سازی شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: در چله دوم انقلاب اسلامی، اجرای دقیق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم و نیز جهاد تبیین به معنای تبیین دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی؛ در امیدآفرینی آحاد جامعه و یاس دشمنان بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به نقش حوزه‌های علمیه در فرهنگ‌سازی اشاره و بیان کرد: حضور حوزویان در جلسات شورای فرهنگ عمومی و امثالهم پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را جزو وظایف ما قرار دادند تا بتوانیم عملکرد خود را صادقانه و شفاف بیان کنیم، افزود: واقع‌بینانه عملکردمان را برای مردم تبیین کنیم و اگر ضعف‌هایی هم در طول این دهه‌ها بوده نقد منصفانه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه‌های دانش‌بنیان، هوا فضا و فناوری‌های نانو و... حرف برای گفتن داریم، عنوان کرد:، اما در بخش اقتصادی دچار مشکلاتی شدیم، زیرا اقتصاد ما یارانه‌ای و لیبرالی بوده و نمی‌توانست نجات بخش مسائل و ظرفیت‌های کشور باشد.

عباسی با یادآوری اینکه آیت‌الله رئیسی دولت را در شرایط تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفت، گفت: با وجود تحریم‌های دشمنان شرایط اقتصادی مدیریت شده و امروز تورم به ۴۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به آزادسازی یارانه‌ها بیان کرد: این اقدام در درازمدت برای مردم منفعت دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: آزادسازی یارانه‌ها حرکت به سمت رشد اقتصادی است و انتظار داریم در آینده تورم باز کاهش یابد.

عباسی با بیان اینکه امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد گیلان شدند، افزود: جمعیت روزانه استان طی مدت شش ماه به بیش از پنج میلیون نفر یعنی افزون بر دو برابر جمعیت استان، اما این موضوع نیز به خوبی مدیریت شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی دیدند که در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ایم برای متوقف کردن ما تلاش می‌کنند.

استاندار گیلان به اقدامات انجام شده در طی یک سال اخیر در استان اشاره و بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده و تفکیک زباله از مبداء ۶۵۰ روستای گیلان سبز شده است که البته افق ما تحقق این امر در سطح تمامی روستا هاست.

نماینده عالی دولت در گیلان جلوگیری از معدوم شدن ۲ میلیون جوجه، عدم قطعی برق در تابستان و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها از این جهت، راه اندازی ۱۶۵ واحد راکد و نیمه تعطیل و دانش بنیان کردن ۴۵ واحد صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده و مدیریت جهادی در استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: هم اینک برای مصارف گاز طبیعی استان نیز قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز تشکیل شده تا بتوانیم با مدیریت بهینه مصرف از بروز کمبود و قطعی گاز در زمستان امسال در سطح استان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار