نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

«دفاع مقدس» در استان بوشهر از زمان حمله پرتغالی‌ها شکل گرفت

آیت‌الله «صفایی بوشهری» با بیان اینکه مفهوم شهید و شهادت در استان بوشهر به اوایل قرن دهم هجری بازمی‌‌گردد، گفت: از زمانی که پرتغالی‌ها به بوشهر حمله کردند، عنوان شهید و شهادت و دفاع مقدس شکل گرفت
کد خبر: ۵۶۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ - 16December 2022

«دفاع مقدس» در استان بوشهر از زمان حمله پرتغالی‌ها شکل گرفتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در دیدار با «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران، اظهار داشت: از تلاش‌های مجدانه شما در عرصه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صمیمانه تشکر می‌کنیم و حضور شما در استان دارالحماسه و ولایت‌مدار بوشهر را گرامی می‌داریم.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از حیث شأن و مقام الهی دارای رتبه ویژه‌ای هستند، شهدا در راه اسلام و انقلاب اسلامی فداکاری می‌کنند و خانواده‌های‌شان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌سپارند و این مسئولیت بسیار بزرگی است که نظام در قبال خانواده‌های معظم شهدا دارد.

وی ادامه داد: این خانواده‌ها امانت شهدا هستند و طبق فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در نهایت دانش برنامه‌ریزی و مدیریت میدانی به این خانواده‌ها پرداخت. ما از شما به واسطه نگاه و دانشی که در طراحی برنامه دارید، تشکر می‌کنیم که امثال طرح‌های دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی‌های علمی و مدیریت خوب سبب شده که آرامشی در سطح ملی برای این خانواده‌های عزیز ایجاد شود و در استان ما این موضوع کاملاً مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از ارکان نزول رحمت هستند، خاطرنشان کرد: با خدماتی که به این عزیزان ارائه می‌کنید، برای نظام توفیق می‌آفرینید. خدمت به جامعه بسیار مهم است؛ اما خدمت به جامعه ایثارگری گذشته از اینکه نوعی خدمت و حکمرانی است، سبب نزول رحمت الهی نیز هست.

وی ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا به لحاظ سنی شرایط خاصی دارند، همین حالا هم فضای شهادت مفتوح است و به همین دلیل جغرافیا و خدمات‌دهی شما از لحاظ سنی متفاوت است و هرکدام این ایثارگران اقتضائات خاص خودشان را دارند، موضوعاتی همچون سلامت و بهداشت و درمان، ایجاد اشتغال، ارائه خدمات معیشتی، مشکل مسکن، عرصه‌های ورزشی و تفریحی، حفظ یاد تجلیلی و تعلیمی شهدا، حفظ حقوق خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها، برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار و کار فرهنگی بسیار باعث پیشرفت کارها خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران عدم توازن اعتبارات موجود با نیازهاست و این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند توجه ویژه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مفهوم شهید و شهادت در استان بوشهر به اوایل قرن دهم هجری بازمی‌‌گردد، گفت: از زمانی که پرتغالی‌ها به بوشهر حمله کردند، عنوان شهید و شهادت و دفاع مقدس شکل گرفت و طی چهار بار حمله انگلیسی‌ها به بوشهر از زمان محمدشاه قاجار و دفاعی که مردم و سرداران از این سرزمین کردند و حکم این دفاع را هم علما دادند، این استان با شهادت عجین است. رییسعلی دلواری و تعدادی از علمای ما در آن زمان و همچنین دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های استان بوشهر تنوع نوع مجاهدت‌هاست، ما شهدای فرهنگی بسیاری داریم که در داخل و خارج از کشور در راه دفاع از فرهنگ انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند، شهدای دریایی، هوایی و زمینی نشان می‌دهد این استان در تمام عرصه‌های دفاع حضور داشته و بلکه پیشقدم هم بوده است.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: ما در استان بوشهر به خصوص در بخش وزارت نفت، آمادگی همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش ایجاد اشتغال را داریم، در رابطه با اعتبارات استانی نیز باید بخشی به ایثارگران اختصاص یابد. همچنین تمام امکانات جهت درمان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران است. اردوگاه‌های استان بوشهر نیز می‌تواند در خدمت ایثارگران عزیز قرار گیرند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار