سازمان ملل: اسرائیل طی سالجاری ۱۵۰ فلسطینی را در کرانه باختری به قتل رساند

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند: نیرو‌های اسرائیلی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ فلسطینی از جمله ۳۳ کودک را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند که ازاین تعداد ۳۳نفر کودک بوده‌اند.
کد خبر: ۵۶۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ - 16December 2022
سازمان ملل: اسرائیل طی سالجاری ۱۵۰ فلسطینی را در کرانه باختری به قتل رساندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بر اساس بیانیه مشترک سه کارشناس سازمان ملل که در وب سایت دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر منتشر شده است، خشونت گسترده شهرک نشینان اسرائیلی و استفاده بیش از حد از زور توسط نیرو‌های اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی در سال جاری، سال ۲۰۲۲ را به خونبارترین سال در این منطقه از اراضی اشغالی فلسطین تبدیل کرده است.
 
این بیانیه که با امضای فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین اشغالی از سال ۱۹۶۷، موریس تیبال بینز، گزارشگر ویژه اعدام‌های غیرقانونی، یا برخورد‌های خودسرانه و کلیمان فولی گزارشگر ویژه آزادی تجمعات مسالمت آمیز و ایجاد تشکل‌ها رسیده است حاکی است: ما به اسرائیل یادآوری می‌کنیم تا زمان برچیده شدن بساط اشغال غیرقانونی، با فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین باید به عنوان افراد تحت حمایت رفتار کند نه به عنوان دشمن یا تروریست.
 
این کارشناسان از اسرائیل خواستار «تضمین امنیت و رفاه مردم فلسطین در سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم مطابق با تعهدات این رژیم و بر اساس قوانین بین المللی» شدند.
 
این کارشناسان تاکید کردند: «شهرک نشینان مسلح و نقابدار اسرائیلی، فلسطینی‌ها را در خانه‌های خودشان مورد حمله قرار می‌دهند، به کودکان در مسیر رفتن به مدرسه حمله می‌کنند، اموال فلسطینیان را تخریب می‌کنند، باغ‌های زیتون را می‌سوزانند و بی آنکه مورد پیگرد یا مجازات قرار گیرند به ایجاد رعب و وحشت می‌پردازند».
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار