نماینده ولی فقیه در مازندران:

همگرایی قدرت «ابزارسازی» و «هدایتگری» در حوزه و دانشگاه ضروری است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: همگرایی دو قدرت ابزارسازی و قدرت هدایت آفرینی و هدایتگری در حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ - 17December 2022

همگرایی قدرت «ابزارسازی» و «هدایتگری» در حوزه و دانشگاه ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، با گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره شهید مفتح اظهار داشت: یکی از حسنات این شخصیت بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه است و امروز زمینه ساز وحدت و همگرایی دو قطب ارزشمد علمی حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه انسان نیاز به ابزار و راه در زندگی دارد، افزود: ابزار زندگی بر عهده دانشگاه است و در حوزه‌های گوناگون رسالت دارد و مهارت آموختن استفاده از ابزار هم لازم است و باید راه و هدف آن نیز مشخص باشد و این رسالت حوزه و دین است.

آیت الله محمدی لائینی با عنوان اینکه دین راه زندگی را به ما نشان می‌دهد، تصریح کرد: علم ابزار زندگی را نشان می‌دهد و هر دو قطب حوزه و دانشگاه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دو شعبه از مؤسسه علم و دین هستند که ابزار و راه زندگی را نشان می‌دهد و خطر ابزاری که در راه دین نباشد به مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به اهمیت تعامل دو نهاد علم و دین را برای ساخت ابزار و قرار گرفتن در مسیر دین افزود: حوزه نقشه راه را ترسیم می‌کند و جهت دهی به علم، رسالت دین به شمار می‌رود.

آیت الله محمدی لائینی گفت: اگر علم در مسیر دین نباشد مسلسل ساز، جنگ آفرین و خشونت گرا می‌شود و انسانی که در راه دین و هدایت باشد، سلیم خواهد بود و باید قدرت ابزارسازی را به راه هدایت و درست زندگی پیوند بزنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان داشت: بزرگترین ابزار در اختیار انسان است و باید این ابزار در اختیار دین باشد و حوزه و دانشگاه در یک همگرایی دو قدرت ابزارسازی و قدرت هدایت آفرینی و هدایت گری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها