مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

جمعیت بزرگ ایثارگر در مواجهه با سالمندی قرار دارد

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: جمعیت بزرگ ایثارگر در مواجهه با سالمندی قرار دارد، که بیشترین کهولت سن متعلق به والدین شهدا و ایثارگران است.
کد خبر: ۵۶۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ - 18December 2022

جمعیت بزرگ ایثارگر در مواجهه با سالمندی قرار داردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلیمن «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در کنفرانس علمی تشخیص و درمان بیماری‌های شایع در سالمندان که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شهدا، اظهار داشت: بیماران طرف مقابل پزشکان طرح پایش سلامت که با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری دارند، با سایر بیماران متفاوت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: از مجموعه جمعیت استان خراسان رضوی بیش از 314 هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان هستند که مشکلات جسمی و روحی هرکدام با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: شهدا، جانبازان و آزادگان داوطلبانه راهی نبرد جبهه‌های حق علیه باطل شدند، که ایثارگری و فداکاری این عزیزان و خانواده‌های آن‌ها پس از گذشت سال‌ها ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: این جمعیت بزرگ ایثارگر در مواجهه با سالمندی قرار دارد، که بیشترین کهولت سن متعلق به والدین شهدا و ایثارگران است.

نماینده ولی‌فقیه در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: نیاز است پزشکان بخشی از مشکلات جسمی خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان را به سایر عموم مردم انتقال دهند، تا مردم بدانند پس از گذشت سال‌ها، رنج و درد این عزیزان تمام نشده است.

کنفرانس علمی تشخصیص و درمان بیماری‌های شایع در سالمندی با هدف آموزش پزشکان طرح پایش سلامت در مشهد مقدس برگزار شد.

در این کنفرانس دکتر «دلبری» ماهیت سالمندی و فیزیلوژیک سالمندان، دکتر «زندیه» نحوه بررسی و ارزیابی بیماری سالمندان و جدیدترین روش‌های علمی روز دنیا و نحوه ارجاع بیمار سالمند، دکتر «نیک صولت» انواع تشخیص بیماری مرتبط با سالمند و نحوه درمان آن، دکتر «خسروی» در خصوص اصول تغذیه در سالمندی سخنرانی و آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

همچنین «محمدرضا روغنیان» نماینده اداره‌کل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جلسه پرسش و پاسخ با پزشکان طرح پایش سلامت برگزار کرد.

در ادامه این کنفرانس، پزشکان پایش سلامت استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و سیستان و بلوچستان به صورت حضوری و مابقی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس از دوره آموزشی بهره‌مند شدند.

در این جلسه آموزشی، پزشکانی که در طرح پایش سلامت با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری دارند، در خصوص آخرین روش‌های علمی برخورد با سالمندان آشنا شدند.

استاید برجسته کشوری دکتر «احمد دلربی» رئیس انجمن سالمندان ایران، «ژاله زندیه» هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، «مریم نیک صولت» متخصص طب سالمندی و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، «مریم خسروی» متخصص علوم تغذیه و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراقبت‌های ویژه در ارتباط با سالمندان را آموزش دادند.

مجری این کنفرانس پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان با همکاری اداره‌کل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد و به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بوده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار