مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

هنرمندان متعهد مردم را به آینده امیدوار کنند

حجت‌الاسلام «حسن‌زاده» گفت: هنرمند متعهد با بهره‌گیری از هنر می‌توانند امتی را نسبت به آینده امیدوار کنند و اگر دشمن از این ابزار استفاده کند ناامیدسازی را در جامعه گسترش می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ - 14March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اختتامیه بزرگترین نمایشگاه منطقه‌ای آثار هنرهای تجسمی شمال شرق با حضور حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «فرهاد مختاری» مدیر امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برگزیدگان این نمایشگاه امروز در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در این مراسم ابراز داشت: شهر مشهد به عنوان محل شهادت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، شهر شهادت نام گرفته است و تنها شهری است که شهادت بر تارک آن می‌درخشد.

وی افزود: افتخار دیگر مشهدالرضا و استان خراسان رضوی تقدیم ۱۸ هزار شهید، ۵۱ هزار و چهارصد جانباز و سه هزار و ۴۰۰ آزاده به اسلام و انقلاب است.

این مسئول یادآور شد: اگر چه خراسان از منطقه نبرد فاصله طولانی داشت اما تعهد و غیرت دینی مردم این خطه از میهن اسلامی ما نگذاشت نسبت به دفاع از اسلام و انقلاب بی‌تفاوت باشند و مخلصانه قدم در مسیر جهاد گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه ذات اقدس الهی بهترین هنرمند است، تصریح کرد: هنر، یکی از بهترین ابزارها برای انتقال رشادت‌های رزمندگان به نسل‌های آینده است.

حسن‌زاده تأکید کرد: هنرمند متعهد با بهره‌گیری از هنر می‌توانند امتی را نسبت به آینده امیدوار کنند و اگر دشمن از این ابزار استفاده کند ناامیدسازی را در جامعه گسترش می‌دهد.

وی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم بیان داشت: امام خمینی (ره) ملت ایران را از مردم عصر نبی مکرم اسلام (ص) برتر می‌دانستند؛ چراکه جمع زیادی از مدافعان حرم دهه هفتادی بدون آنکه محضر امامین انقلاب اسلامی را درک کرده باشند به دفاع از حرم آل‌الله پرداختند و جمعی از آن‌ها به خیل شهدا پیوستند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دشمن واگذار نشد و در دفاع از حرم چندین کشور از تجاوز نظام سلطه رها شدند و لذا این رشادت‌ها باید در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار