معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:

حاج‌ قاسم بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی ایران است

سردار معروفی گفت: حاج‌ قاسم بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی در ایران است؛ چرا که نگاه‌ها را تغییر داد؛ حاج‌ قاسم با حضورش در خط مقدم محور مقاومت، به مردم این محور نشان داد که جان‌پناهشان فقط ایران است.
کد خبر: ۵۶۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ - 18December 2022

حاج‌قاسم بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی ایران است/شهید سلیمانی خرج انقلاب و مردم شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در نخستین دوره آموزش تربیت مربی راوی مکتب سپهبد شهید پاسدار حاج‌ قاسم سلیمانی که صبح امروز (یکشنبه) در مجتمع فرهنگی، ولی عصر (عج) برگزار شد، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی عصاره انقلاب و ملت ایران است، اظهار داشت: برای تبیین شخصیت حاج قاسم بهتر است روی مثلث اندیشه، فرصت و مردم کار کنیم. حاج‌ قاسم با اندیشه زیبای خود و برای مصونیت و امنیت ملت ایران، شهادت و جهاد را ترجیح داد.

سردار معروفی افزود: حاج‌ قاسم محور عاشورا و شیعه را با شهادت خود نشان داد که ویژگی‌هایی نظیر غیرت، رفاقت، ناموس‌پرستی، مردم‌نوازی، ولایت‌پذیری و ولایت‌باوری در آن موج می‌زند.  

وی با تبیین نظام مدیریتی حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج‌ قاسم نشان داد که لباس و مکان و زمان برایش مهم نیست. او که فرمانده لشکر ثارالله در سال ۶۰ بود، با حاج‌ قاسمِ سال ۹۰ که در محور مقاومت منطقه حضور داشت، تفاوتی نکرد. حضور حاج‌ قاسم در سوریه، عراق، یمن و غزه به نحوی بود که زمانی که به شهادت رسید، کسانی که برای حضور او در تهران حضور یافتند، او را «شهید قدس» نامیدند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حاج‌ قاسم غیرمحافظه‌کار بود، تصریح کرد: حاج‌ قاسم قائل به حفظ وضع موجود نبود و همیشه به‌دنبال پیش‌روندگی جریان انقلاب اسلامی بود. حاج‌ قاسم، حزب و گروه نداشت و سیاسی‌کار هم نبود. او خرج انقلاب و مردم شد و خودش را فدای دین خدا و ملت کرد.

سردار معروفی با بیان اینکه حاج‌ قاسم بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی در ایران است؛ چرا که نگاه‌ها را تغییر داد، گفت: حاج‌ قاسم با حضورش در خط مقدم محور مقاومت، به مردم این محور نشان داد که جان‌پناهشان فقط ایران است. با مطالعه دقیق وصیت‌نامه او می‌توان دریافت نظام و مکتب او ولایی است. وصیت‌نامه حاج‌ قاسم تماماً حکمت‌آمیز و مبتنی بر ولایت‌باوری است.  

وی گفت: در نظام حاج‌ قاسم، رفاقت در جبهه حق را می‌توان به عینه دید. کار او دستگیری بود، نه مچ‌گیری. او توجه زیادی به فرزندان شهدا داشت. حاج قاسم با کار‌های عاطفی خود که نمونه‌اش را در جشن تولد فرزند شهید در قم دیدیم، نشان داد که فرزندان شهدا مورد توجه او بودند و بدون هیچ درنگ و معطلی به آن‌ها سر می‌زد یا دعوت آن‌ها را به خوبی و مهربانی پاسخ می‌داد.

سردار معروفی با بیان اینکه شهید سلیمانی شهید تمدن نوین اسلامی است، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم عزت و مقاومت ادامه یابد، شهید سلیمانی را باید بازتولید کنیم و فکر و اندیشه زیبای او را ادامه دهیم. اگر به برگزاری مراسم باشکوه اربعین نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم این مراسم راهبردی است که شهید سلیمانی آن را بسط داد و باید آن را تکمیل کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن به گمان خودش حاج قاسم را زد تا قلب جبهه مقاومت از کار بیفتد، اما ۸۰ میلیون قلب در کشور، تبدیل به حاج‌ قاسم شد. شهید سلیمانی، محصول انقلاب اسلامی است که استادی چون امام خامنه‌ای داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار