وزارت اطلاعات یک شبکه جاسوسی موساد را منهدم کرد+ فیلم

اعضای یک شبکه جاسوسی موساد توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰ - 18December 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اعضای یک شبکه جاسوسی که قصد داشتند با ایجاد شرکت‌های پوششی و بازاریابی امنیتی در صنایع دفاعی ایران خرابکاری کنند، توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

براساس این گزارش،‌ نهادهای امنیتی متوجه شدند که «موساد» برای جمع‌آوری اطلاعات به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیانی رفته است که با صنایع دفاعی ایران همکاری می‌کنند. رژیم صهیونیستی برای این کار فردی را به نام «فرانک» که دلال اطلاعاتی است، مأمور می‌کند. فرانک به عنوان مدیر فروش یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات با تعدادی از شرکت‌های ایرانی و افراد شاغل در آن ارتباط برقرار می‌کند.

این افسر موساد به عنوان بازاریاب، کارمندان خود را به سمیناری در مالزی دعوت و آن‌ها را با فردی آشنا می‌کند که او نیز افسر موساد است، اما در سال ۲۰۱۷ یک شرکت در سنگاپور ثبت می‌کند و با شرکت‌های ایرانی که در زمینه الیاف کربن و سایر آلیاژهای فلزی دارای کاربری خاص فعالیت دارند؛ ارتباط برقرار می‌کند؛ همکاران او در ایران نیز با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و رصد همایش‌های علمی آخرین نیازمندی‌های بدنه نظامی و دفاعی را شناسایی می‌کردند، در مرحله بعد به دفاتر شرکت‌ها رفته تا مدیرعامل، مسئولان فروش و افراد تأثیرگذار را شناسایی کنند، افراد شناسایی شده برای ملاقات حضوری به سمینارهای پوششی در کشورهای ترکیه، تایلند، مجارستان، عمان و گرجستان دعوت می‌شدند که برای تخلیه اطلاعاتی و نوعی بازاریابی امنیتی برای جاسوسی بود، قرارهای امنیتی در کشورهای دیگر، ملاقات در هتل‌های مجلل به جای دفتر شرکت و تأمین هزینه‌های مهمان از روش‌های جاسوسی بود، اما وزارت اطلاعات با نفوذ در این شبکه در تمامی این مدت، این رفت و آمدها را زیر نظر داشته است و در فرصت مناسب نیز افراد داخلی که قصد ضربه به اماکن حساس نظامی داشتند را هنگام ورود به ایران دستگیر می‌کنند.

فیلمی از لحظات دستگیری عوامل داخلی شبکه جاسوسی «موساد» در ذیل قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار