استاندار مازندران:

نقش شهید فخری‌زاده در اقتدار نظام منحصر به فرد بود

«حسینی‌پور» گفت: شهید فخری‌زاده با دانش خود نقش منحصربه فردی در اقتدار نظام ایفا کرد.
کد خبر: ۵۶۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲ - 18December 2022

نقش شهید فخری‌زاده در اقتدار نظام منحصر به فرد بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در جشنواره پژوهشی شهید فخری‌زاده در ساری اظهار داشت: پژوهش برای کشور ما که در حال توسعه هستیم بسیار مغتنم است، از اینرو شایسته است بیش از گذشته پژوهش را مورد توجه قرار بدهیم.

حسینی‌پور افزود: امسال سال دانش بنیان نام نهاده شد و رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگترین پژوهشگران تاریخ معاصر هستند و شاید در حوزه حکمرانی در بین نوابغ دنیا کسی که بیشترین توجه را به خودش جلب کرد، مقام معظم رهبری بوده و بسیاری از پژوهشگران بزرگ دنیا نگاهشان به این عالم بزرگ تاریخ معاصر است.

استاندار مازندران ادامه داد: شهید فخری زاده شهید گمنام و بزرگی هستند و ایشان تنها دانشمند بزرگ ایرانی است که با دانش خود سهم منحصربه فردی در اقتدار نظام ایجاد کرد.

حسینی پور تصریح کرد: شهید فخری زاده پژوهشگری است که نتیجه پژوهش او ۱۸ سال نظام صهیونیستی را با همه امکانات اطلاعاتی و نظامی معطوف به ترور این شهید کرد.

استاندار مازندران اضافه کرد: لانه وحشتناک ترور رژیم صهیونیستی ۱۸ سال در کمین این مغز ایرانی بود و در نهایت ایشان را به شهادت رساند.

وی گفت: هر جا که رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به پژوهش و دانش ایران کم آوردند به سراغ ترور رفتند و امروز ما پژوهشگرانی را می‌خواهیم که اثر آن‌ها همچون فخری زاده باشد و ایران را در برابر هر تهدید خارجی بیمه کند.

استاندار مازندران گفت: هیچ توسعه‌ای در کشور بدون پیوست پژوهش نخواهد بود، در اقتصاد نقش پژوهش حرف اول را میزند اگر امروز در رقابت جدی بین صادرات محصولات کشاورزی قرار داریم، بخاطر همین کار‌های پژوهشی و دانش بنیانی است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی همه توان خود را در بازار آسیای غربی بکار بست و در سال گذشته پژوهشی در اختیار اسراییل در خصوص کیوی قرار داد تا اثبات کند محصول کیوی ایران آلوده به سموم است، تنها چیزی که توانست پاسخ این ادعا را بدهد، پژوهش فشرده‌ی فرزندان مازندران بود و امسال توانستیم هندی‌ها را متقاعد کنیم که کیوی ما را بخرند.

وی تصریح کرد: امروز نقش محوری پژوهش است که ما را در رقابت کیفیت محصولات با رقبای اصلی در معرض دید کشور‌های هدف قرار می‌دهد و پژوهش در کشاورزی در خاک و آب و تمام مراحل مقدماتی از کاشت تا برداشت بسیار مهم است.

استاندار مازندران گفت: امروز همه زمین‌های مازندران دارای شناسنامه پژوهشی است و با این لوگویی که ما برای آن‌ها قرار دادیم مشخص می‌شود که برای تولید محصول چه روندی طی شده است.

حسینی‌پور افزود: یکی از مسایل و گرفتاری‌های ما توجه نکردن به علم، پژوهش و تکنولوژی‌های نوین است و ما چاره‌ای نداریم جز به پژوهش تکیه کنیم و باید نوع گفتمان مدیران بالادست و میانی به سمت نگاه پژوهشگرانه باشد و اگر نگاه سنتی بر مدیریت استان حاکم شد نمی‌توانیم کار‌ها را پیش ببریم.

استاندار مازندران گفت: پیام جشنواره این است که مدیریت استان نخستین قدم در راه پژوهش را برداشت و از مازندرانی‌ها در سراسر ایران و جهان دعوت می‌کنیم که به کمک این استان بیایند.

حسینی‌پور افزود: اتفاقات مهمی در دنیا افتاد و ما نمی‌توانیم با نگاه غیر علمی پیش برویم، این کار دانشگاه و دانشکده‌های تحقیقاتی ماست تا بخش کشاورزی را به سمت دانش بنیانی و تولید محصول دانش پایه سوق بدهند.

وی خاطرنشان کرد: مازندران پتانسیل تبدیل شدن به الگو شدن در کشور را دارد که بدون حضور محققان و پژوهشگران نمی‌شود. در یکسال اخیر قرارگاه دانش بنیان را تشکیل دادیم که باید اثر ملموسی را از دانشجویان و محققان در این قرارگاه ببینیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: جایی که پژوهش برای تولید ثروت در استان اثرگذار باشد باید به خودمان بقبولانیم که راه را درست رفته ایم. تولید ثروت یعنی اینکه ذائقه مردم را توجه کنیم و به یک برند برسیم که محصولات ما در داخل و بازار بین المللی مشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در استان نیاز به صنایع مادر داریم و باید ببینیم کشور‌های پیشرو در این زمینه چه کرده اند.

استاندار مازندران ادامه داد: امروز گرایش دانشگاه‌های ما باید معطوف به گره گشایی از مشکلات استان باشد. باید یک همدلی بین مراکز پژوهشی ما ایجاد شود. اگر دانشگاه‌های ما در همه حوزه‌ها وارد شوند اتفاقات خوبی می‌افتد.

حسینی‌پور افزود: اگر مازندران بزرگ و قوی براساس تمدن کهنی که دارد بخواهیم و در عصر حاضر در معرض دید مردم ایران و دنیا قرار بدهیم باید پیوند اساسی بین همه دانشگاهها، همه اساتید و همه حوزه‌های اجرایی اتفاق بیفتد تا بتوانیم تعالی این مردم را شاهد باشیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یک سایتی پیرامون این موضوع باید در استان راه اندازی شود تا از همه محققان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و همه ظرفیت‌های انسانی مازندرانی برخوردار بشویم تا در سال آینده در همین جشنواره به طور ملموس نتایج این اتفاق را نشان بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها