دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خط قرمز انصار الله یمن در تنگه باب‌المندب/ آمریکا در «دریای سرخ» دنبال چیست؟

فرمانده ارتش یمن پیرامون تحرکات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» و تنگه «باب المندب» با بیان اینکه فعالیت‌های آن‌ها را زیر نظر دارد از اشراف ارتش این کشور بر تحرکات دشمنان یمن خبر داده است.
کد خبر: ۵۶۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 20December 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- میثم محمدپور لامع؛ سرلشکر «محمد القادری» فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن در مصاحبه‌ای که با رسانه‌های داخلی و خارجی مستقر در یمن انجام داد با بیان اینکه ارتش یمن تحرکات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» و تنگه «باب المندب» را زیر نظر دارد از رصد فعالیت‌های شرورآمیز و شیطنت‌آمیز آن‌ها خبر داد.

اما ماجرا از کجا آغاز شد؟ بعد از آغاز تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری عربستان و چند کشور عربی به یمن در سال ۲۰۱۴ که حمایت و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته و دارد، شاهد حضور دائمی، سنگین و معنادار نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی در تنگه «باب المندب» و سواحل «دریای سرخ» هستیم. امری که با توجه به خصوصیت‌ها و خوی تجاوزگرانه و استعماری این دو کشور موجب بروز و شیوع حساسیت‌هایی شده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» و تنگه «باب المندب» چه می‌خواهند؟

متاسفانه از نخستین ساعات تجاوز نظامی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، نیرو‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در تنگه باب المندب و دریای سرخ حضور پیدا کردند تا بلکه از این طریق بتوانند مزدوران داخلی و خارجی مورد نیاز خود برای حضور در جبهه‌های نبرد یمن را از این طریق به این کشور اعزام کنند.

حضور بحران‌زای آمریکا و رژیم صهیونیستی در تنگه باب المندب

در این میان یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی و اساسی آن‌ها در جریان حضور در تنگه باب المندب و دریای سرخ ایجاد اخلال و بحران در فعالیت‌های کشتیرانی به منظور وارد کردن هرچه بیشتر فشار بر مردم و ملت یمن بود تا بلکه از این طریق بتوانند مقاومت نیرو‌های مبارز یمنی را درهم بکشنند و بتوانند با جبران نقاظ ضعف و ناتوانی خود در جبهه‌های نبرد سرنوشت جنگ یمن را به نفع خود تغییر بدهند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» و تنگه «باب المندب» چه می‌خواهند؟

اما ائتلاف متجاوز سعودی و خاصه نیرو‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی با گذشت هشت سال از آغاز جنگ تحمیلی آن‌ها بر علیه مردم و ملت یمن هنوز توان و قدرت بالا و دشمن‌شکن نیرو‌های انصارالله و جبهه‌های مردمی را دست کم گرفته و خیال می‌کنند با محاصره دریایی یمن و آوردن فشار‌هایی مضاعف بر مردم این کشور به اهداف و برنامه‌های خود دست پیدا می‌کنند.

امنیت تنگه باب المندب و دریای سرخ خط قرمز انصارالله یمن

البته نیرو‌های انصارالله یمن در طول هشت سال جنگ چنان مقاومت و ایستادگی از خود نشان دادند که این پیام روشن و بسیار مهم را به طرف دیگر این جنگ نشان دادند که برقراری امنیت و ثبات در تنگه باب المندب و دریای سرخ یکی از خطوط قرمز آن‌ها بوده و برای بسط و گسترش این وضعیت تمامی توان و انرژی خود را به کار گرفته و خواهند گرفت. همانگونه هم که این امر را تا امروز به اثبات رسانده‌اند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» و تنگه «باب المندب» چه می‌خواهند؟

موضوع دیگر در این بین این است که نیرو‌های یمنی از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی علیه مردم یمن همواره به دنبال برقراری امنیت و ثبات در تتنکه باب المندب و سواحل دریای سرخ بوده تا دشمنان یمن نتوانند تسلیحات مورد نظر خود را به جبهه‌های جنگ یمن وارد کنند و همچنین در یکی دیگر از نقشه‌های شوم و خطرناک آن‌ها که کاشتن مین در دریای سرخ به منظور هدف قرار دادن کشتی‌های باری و تجاری ناکام شوند.

برگزاری رزمایش نظامی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی

حال با توجه به تمامی شرایط نباید از این مهم نیز غافل شویم که آمریکا و رژیم صهیونیستی در مردادماه سال جاری رزمایش مشترکی را در دریای سرخ برگزار کردند و در آن سناریو‌های مختلفی را برای بکارگیری کشتی‌ها و ناوچه‌های جنگی مختلف مورد تمرین قرار دادند. این در حالی بود که با توجه به اینکه تنگه «باب المندب» بخشی از اراضی یمن است قطعا دولت و نیرو‌های نظامی این اجازه را نخواهند داد که این آبراه بین‌المللی به دریاچه اسرائیلی تبدیل شود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» و تنگه «باب المندب» چه می‌خواهند؟

البته آمریکا و رژیم صهیونیستی از آنجایی که از خویی استعماری و تجاوزگرانه برخوردار هستند در اخباری که به منظور تحت الشعاع قرار دادن جبهه‌های نبرد یمن منتشر کردند خبر از برگزاری مانوری جدید در سال آینده میلادی دادند که قرار است در آن از جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی، از جمله ۸۰ نوع سیستم کنترل از راه دور رونمایی و استفاده کنند.

برگزاری مانور نظامی در ابتدای سال آینده میلادی

اما نکته جالب توجه در مورد این رزمایش دریایی این است که این مانور نظامی دریایی قرار است با محوریت ارتش آمریکا و با استعدادی بالغ بر ۹ هزار نفر و ۵۰ کشتی جنگی از ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی در خلیج فارس، خلیج عمان، دریای مکران، دریای سرخ و شمال اقیانوس هند برگزار شود و تا ۱۷ فوریه ادامه خواهد داشت.

در پایان باید گفت با توجه به تمامی موارد و موضوعات گفته شده نیرو‌های انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن هرگز بیکار ننشسته و دست روی دست نخواهند گذاشت تا نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی در محدوده‌های سرزمینی یمن به شیطنت پرداخته و تنش آفرینی کنند و قطعا در مکان و زمانی مناسب پاسخ این اقدامات تجاوزگرانه و زیادی‌خواهانه آن‌ها را خواهند داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها