دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

از شکل گیری مجاهدین خلق تا هلاکت سرکردگان منافقین

امروز پس از گذشت چند دهه از ایجاد گروهک منافقین، تنها اشباحی از جوانان آن روز که با شور و هیجان به این گروه پیوسته بودند، باقی مانده است.
کد خبر: ۵۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ - 02November 2015

از شکل گیری مجاهدین خلق تا هلاکت سرکردگان منافقین

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، از زمان تشکیل گروه مجاهدین خلق تا تشکیل قرارگاه اشرف در خاک عراق در زمان صدام، این گروه در میان مردم نفوذ و در جهت رسیدن به اهداف خود یارگیری کردند.

این تشکیل یارگیری در صورتی اتفاق افتاد که بسیاری از جوانها، اطلاعی از راهی که در آن قدم میگذاشتند نداشتند و امروز پس از گذشت چند دهه از ایجاد این گروه ضاله تنها اشباحی از جوانان آن روز که با شور و هیجان به این گروه پیوسته بودند باقی مانده و آنهایی که همچنان به راهی که انتخاب کرده بودند مصمم هستند توسط خانواده های داغدیده به سزای اعمال خود میرسند.

سازمان مجاهدین خلق، سازمان سیاسی به ظاهر اسلامی و چپ گرا با ساختار نظامی است که در سال ۱۳۴۴ به رهبری محمد حنیف نژاد پایهگذاری شد. نام سازمانی گروه، در ابتدا "سازمان آزادی بخش ایران" خوانده میشد ولی بعد از مدتی "سازمان مجاهدین خلق" نام گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، سازمان مجاهدین خلق به رهبری مسعود رجوی و موسی خیابانی موفق به یارگیری گسترده در بین قشرهای مختلف مردم شد، ولی وقتی مشی خود را از آرمانهای مردم برای انقلاب و ایستادگی در برابر طاغوت متفاوت دریافتند از صف آحاد مردم جدا شده و به اقدامات مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی روی آوردند. این گروه پس از تظاهرات 30 خرداد سال 60  و عزل بنی صدربه طور شفاف هدف خود را سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

سازمان مجاهدین وقتی در کشور از پیشبرد اهداف، مدیریت راهبردی و نظامی خود مایوس شد زیر چتر حمایت رئیسجمهور وقت عراق (صدام) پناه برد. حضور سازمان مجاهدین خلق در عراق در حالی صورت گرفت که عراق با کشورما در حال جنگ بود.

پس از اینکه این گروه (منافقین) با همکاری ارتش بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران شروع به مبارزه کرد و در همان زمان به تأسیس شهری در شمال بغداد، در استان دیاله اقدام کرد. این شهر که شهر اشرف نامیده میشد، مرکز اقامت مجاهدین بود و پس از اشغال عراق توسط نیروهای ائتلاف ضد ترور از سال 2003  تا اول ژانویه 2009  توسط آمریکائیها حفاظت میشد.

پادگان اشرف یا همسر مسعود!

اشرف، نام همسر اول مسعود رجوی است که در درگیری با نیروهای انقلابی در خانهای تیمی در سال 1362 کشته شد. مسعود رجوی به یاد او نام اشرف را بر این پادگان عراقی گذاشت. بعد از سقوط صدام، سازمان از فرصت به دست آمده استفاده کرد و پادگان معسکر الخالص را بر شهر اشرف نامید. مجاهدین خلق از سال2003  به این سو تلاش کردند تا شهر اشرف را جایگزین پادگان اشرف کنند.

بعد از سرنگونی صدام، دولت عراق اصرار داشت که فرقه منافقین خاک این کشور را ترک کنند. نوری المالکی نخستوزیر وقت عراق در موضعگیری سرسختانهای در برابر این سازمان نشان داد و خواهان ترک عوامل این فرقه از خاک کشورش شد. بر اساس امضای توافقنامه میان دولت عراق و سازمان ملل، اعضای این فرقه میبایست تا پایان سال 2011 خاک عراق را ترک میکردند. تخلیه پادگان اشرف و قطعی شدن اخراج از عراق فرقه تروریستی مجاهدین خلق با هدف حفظ ساختار فرقهای تشکیلات خود تلاش میکرد، مانع از اجرای توافقنامه سازمان ملل و دولت عراق شود. آنها حتی بعد از انتقال بیشتر اعضای خود به کمپ لیبرتی خواستار بازگشت به پادگان اشرف شدند، اما حادثه دهم شهریور92 که طی آن به پادگان اشرف حمله شد و طی آن 52 نفر از حدود 100 نفری که در این پادگان باقی مانده بودند به قتل رسیدند، باعث شد مریم رجوی، تحت فشار نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل، دستور تخلیه این پادگان را صادر کند.

.

پس از مدتی منابع عراقی از انتقال چهارمین گروه از اعضای گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه عراق جدید به لیبرتی در بغداد به عنوان مقدمه ای برای اخراج نهایی آنها از خاک عراق خبر دادند.دستگاههای دولتی عراق ۳۹۵ نفر از اعضای گروهک منافقین را به اردوگاه لیبرتی منتقل کرده اند و با توجه به اینکه مرحله چهارم انتقال، اعضا صورت گرفته بود حدود ۳۰۰۰ نفر به لیبرتی منتقل شده شدند.

هاشمی نژاد چندی پیش در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در پاسخ به این سوال که ادامه حیات منافقین در لیبرتی دلیل منطقی دارد گفت:

اگر نگاه جمهوری اسلامی در برابر منافقین انتقام جویانه بود و از موضع خصمانه با آنها برخورد میکرد، نباید نقشی از آنها باقی می ماند چرا که آنها یک گروه در حال جنگ هستند.اگر منافقین را از بین می بردیم هیچ بازتاب بیرونی پیدا نمی کرد همانطور که در اشرف بازتابی پیدا نکرد چرا که حس نفرت از منافقین در بین عراقیها بیش از چیزی است که میان ایرانیها وجود دارد آنها برای خدمت به صدام دو برابراز کشتار مردم ایران، عراقیها را کشتهاند لذا اگر خدمات صدام به آنها و الطاف ایران به این گروه در بند نبود که تا حال از میان رفته بودند و اینگونه ما یکی از حافظان انها شدیم. ملاحظه میکنید شیوههای مختلف افرادی که سعی میکنند منافقین را نجات دهند همچنان که در سال ۶۷ تلاش شد با اقدام آنها اگر به زبان هم اقرار به توبه کردند از مرگ رهایی یابند و این در حالی بود که پس از رهایی بسیاری از انها به اردوگاه اشرف پیوستند .امروز هم همین روش را جمهوری اسلامی به کار برده و حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر از منافقین به کشور بازگشتند. این نگاه کاملا رئوفانه جمهوری اسلامی با گروهی است که جز خیانت نسبت به مردم وطنش کار دیگری نکرده است.

قرارگاه اشرف، کمپ لیبرتی و آدمهایی که در آن مستقر هستند وسیلهای برای ادامه بقای یک عده جانی هستند که علیه کشور جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند و این جرم بزرگی است و تک تک این افراد برای بقای ادامه این جنایتها و خیانتها تلاش می کنند و اگر نگاه رئوفانه جمهوری اسلامی نبود قائده بود که سلاح از دست منافقین گرفته شود.

در حمله موشکی چند شب گذشته به کمپ لیبرتی که محل استقرار عناصر گروهک تروریستی منافقین درعراق است، به شدت مورد توجه منابع خبری و رسانهای مختلف قرار گرفت.

در این عملیات که گروه جیش المختار عراق مسئولیت آن را بر عهده گرفت «حسین ابریشمچی» برادر مهدی ابریشمچی و مریم ابریشمچی همسر مسعود رجوی، سرکردگان این گروهک در بین کشته شدگان این عملیات بود .وی شکنجه گر معروف منافقین بود که به درک واصل شد.

ابریشمچی عامل اصلی جنایت عملیات مهندسی این فرقه ضاله تروریستی بود که ٦ نفر را با شکنجه به طرز فجیعی به شهادت رساند. گروهک منافقین می گوید ۲۳ نفر از اعضایش کشته و شماری دیگر زخمی شده اند. بر این اساس دو نفر از کشته شده ها بر اثر اصابت موشک هنوز شناسایی نشده اند.

در این عملیات ۲۲ نفر دیگر از اعضای اصلی این گروهک ازجمله مهدی توکل، بهزاد میرشاهی، حسن اداوی، رجب محمدی، رضا وادیان، شریف ویسی، حسین سرو آزاد، احمد مسچیان، جاسم قصیر، ابوطالب هاشمی، حمید دهقان، کیومرث یوسفی، حسین گندمی، نیره ربیعی وجواد سالاری کشته شدند.

جیش المختار چه گروهی است؟

جیش المختار که متشکل از خانوادههای قربانیان انتفاضه شعبانیه است، بارها به سران گروهک منافقین اعلام کرده بود که باید هر چه سریعتر خاک عراق را ترک کنند؛ اما آن ها با وجود تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی، اصرار بر اشغال بخشی از خاک ما را دارند که این موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است. وی به منافقین هشدار داد، اگر هر چه سریعتر خاک عراق را ترک نکنند، احتمال تکرار این گونه عملیاتها وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار