معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

لزوم آینده‌پژوهی در ارتش برای مواجهه با تهدیدات نوین/ خط تولید ناوشکن داریم

دریادار سیاری گفت: ما امروز قدرتمندیم و در برابر همه تهدیدات ایستاده‌ایم؛ اما در زمینه تسلیحات باید نگاهی به آینده داشته باشیم و مطابق با حرکت رو به رشد علم و فناوری پیش برویم تا بتوانیم پاسخگوی تهدیدات آینده باشیم.
کد خبر: ۵۶۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ - 20December 2022

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد علمی و ورزشی دانشگاه‌های افسری آجا که امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه نیروی پدافند هوایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت ارتقای توان علمی و جسمانی اظهار داشت: به‌طور کلی رقابت مثبت در هر زمینه‌ای سبب رشد و ارتقا خواهد شد و بی تردید رقابت علمی و ورزشی بسترساز رشد و ترقی در سطوح علمی و پرورش جسم و روح می‌شود.

دریادار سیاری ادامه داد: رقابت مثبت سبب افزایش انگیزه، اعتماد به نفس و خودباوری در سطح نیرو‌ها می‌شود؛ بنابراین باید نسبت به این موضوع اهتمام ورزید.

وی سپس با اشاره به دستاورد‌های دفاعی کشور در طول چهار دهه گذشته، گفت: ما در گذشته از تجهیزات پیشرفته و به‌روز دنیا برخوردار بودیم؛ اما این تجهیزات به‌طور کلی از خارج از کشور تهیه شده بود؛ اما امروز تجهیزات پیشرفته و بومی ارتش و نیرو‌های مسلح در واقع حاصل تلاش و ممارست علمی متخصصان این مرز و بوم است و در این حوزه به هیچ قدرتی وابسته نیستیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه این پیشرفت‌ها تحت تحریم‌های ظالمانه به وجود آمد، خاطرنشان کرد: ما از قطعه‌سازی شروع کردیم تا به ساخت سامانه رسیدیم و امروز با افتخار می‌گوییم که تجهیزات‌مان به‌روز و ساخت داخل است.

امیر سیاری با اشاره به تعدد سامانه‌های پدافندی در نیروی پدافند هوایی ارتش، عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس از توپ ۲۳ میلی‌متری و سامانه «هاگ» برخوردار بودیم و در دو سال آخر جنگ نیز به سامانه «اسکای‌گارد» مجهز شدیم، اما امروز برای مقابله با اهداف در ارتفاع‌ها و سطوح مختلف، دارای تجهیزات عالی متنوع بومی هستیم.

وی ادامه داد: سامانه‌های پدافندی ارتفاع متوسط ارتش امروز تا ۱۲۰ کیلومتر اهداف را منهدم می‌کنند و سامانه «باور ۳۷۳» یک سامانه برد بلند ساخت داخل است که در شعاع ۳۰۴ کیلومتری پهپاد «کرار» را مورد اصابت قرار داده که این اتفاق بزرگ در داخل نیروی پدافند هوایی محقق شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اینکه امروز همین جریان در سایر نیرو‌های ارتش و نیرو‌های مسلح نیز جاری و ساری است، افزود: در نیروی دریایی ما از خط تولید ناوشکن و ناو موشک‌انداز برخورداریم و حتی به توانمندی ساخت زیردریایی نیز دست یافته‌ایم؛ در نیروی زمینی نیز توان تولید انواع تسلیحات انفرادی، اجتماعی، تانک و تانک‌بر و نفربر را داریم؛ همچنین در نیروی هوایی جنگنده می‌سازیم و جنگنده‌های پیشرفته را بازآماد می‌کنیم.

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه تجهیزات امروز به درد آینده نمی‌خورد، تأکید کرد: با توجه به حرکت سریع و رو به رشد تکنولوژی، تجهیزات امروز می‌تواند، نهایتاً در پنج سال آینده کارایی داشته باشد؛ درحالی‌که ما باید از امروز برای تهدیدات ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده فکر کنیم و آینده‌پژوهی داشته باشیم که به واقع طراح، معمار و سازنده تجهیزات آینده، شما افسران هستید.

وی گفت: ما امروز قدرتمندیم و در برابر همه تهدیدات ایستاده‌ایم؛ اما در زمینه تسلیحات باید نگاهی به آینده داشته باشیم و مطابق با حرکت رو به رشد علم و فناوری پیش برویم تا بتوانیم پاسخگوی تهدیدات آینده باشیم؛ لذا باید اولاً جایگاه خود را بشناسید و سپس با توجه به این موضوع از امروز به فکر آینده باشید و باید با توجه به این موضوع تلاش کنید و حرکت عالمانه داشته باشید.

معاون هماهنگ‌کننده آجا با بیان اینکه آینده ارتش در دستان شما افسران جوان رقم می‌خورد، عنوان کرد: امروز باید با تلاش در قرارگاه‌های جهاد علمی به سمت تأمین تجهیزات مورد نیاز آینده حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار