معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان:

بهره‌وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد

مخبر با تاکید بر اینکه بهره‌وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد، گفت: كشور از نيروهای جوان، تحصيلكرده، شجاع و خطرپذیر برخوردار است كه اگر احساس كنند چتر حمایتی بالای سر آنها قرار دارد، مسير رشد و توسعه را با سرعت بيشتری طی خواهند كرد.
کد خبر: ۵۶۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 21December 2022

بهره‌وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد/ تأکید دولت بر صیانت از منابع آبی و خاکیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» معاون اول رئيس‌جمهور با حضور در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان «پیشران»، ابتدا در جلسه‌ای با مسئولين و مديران اين مجموعه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: خوشبختانه اين مجموعه به موضوعاتی ورود كرده كه برخی به چالش‌هايی برای كشور تبديل شده و دستاوردهای حاصله به لحاظ راهبردی و کلان برای كشور دارای اهميت فراوان است.

مخبر با تاکید بر اینکه بهره وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد، افزود: كشور از نيروهای جوان، تحصيلكرده، شجاع و خطرپذیر برخوردار است كه اگر احساس كنند چتر حمایتی بالای سر آنها قرار دارد، مسير رشد و توسعه را با سرعت بيشتری طی خواهند كرد.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينكه تأمين آب و غذا از چالش‌ها و مسائل اصلی آينده جهان خواهد بود، خاطرنشان كرد: دولت تأكيد ويژه ای بر صيانت از منابع آب و خاك و به ويژه خاك دارد چرا كه معمولا در روش های سنتی كشاورزی، منابع خاك دچار آسيب می شود.

مخبر با اشاره به حوزه های مختلف فعاليت این شرکت ها در حوزه کشاورزی تصريح كرد: موضوعاتی كه شما به آن ورود كرده ايد به دليل بهره گیری از روش های دانش بنيان، قيمت تمام شده پايين و كاهش استفاده از كود و سموم، تا حد زيادی ضمن افزایش بهره وری، از آسيب به سلامت جامعه نیز جلوگيری می كند.

معاون اول رئيس جمهور از مسئولين اين شرکت ها خواست با توجه به ظرفيت ها و مزيت های هر استان، طرح هايی را متناسب با مسائل و چالش های اصلی آن استان در دستور كار قرار دهند و افزود: البته نياز نيست كه طرح ها و كارها از ابتدا در مقياس بزرگ انجام شود چرا كه ممكن است فعالان هر بخش كه به روش سنتي كار مي كنند، در ابتدا حاضر به پذيرش ريسك نباشند اما اگر كارها در مقياس كوچك انجام شود و نتايج حاصله را مشاهده كنند قطعا در ادامه همراهي كامل خواهند داشت.

مخبر همچنين با اشاره به دستاوردهاي اين مركز در حوزه دامپروری افزود: اصلاح نژاد و خودكفايی در تأمين خوراك دام از اقدامات مثبتی است كه می تواند ميزان آسيب به دامداری های كوچك و خانگي را به حداقل ممكن كاهش داده و فعالان اين بخش را مورد حمايت قرار دهد.

در اين جلسه مسئولين شرکت های دانش بنیان نيز گزارشی از دستاوردها و روش های ايجاد تحول در بخش كشاورزی و صيانت از منابع آب و خاك كشور، روش های نوین دام پروری، محصولات جدید حوزه سلامت، روش های درمانی جدید و... ارايه كردند.

بر اساس اين گزارش، با اجراي برنامه هاي دانش بنيان تدوين شده، از كشاورزی سنتی به كشاورزی هوشمند، فوق پيشرفته و پيشتاز خواهيم رسيد و تحولاتي بزرگ و اساسی در صرفه جويی آب، بهره وری در توليد محصولات كشاورزی و حل بحران آب در كشور ايجاد خواهد شد.

كاهش معنادار مصرف آب، رفع آلودگي آب از طريق كنترل ميزان و نوع كود و سموم و تحولات عظيم در سه بخش آب، غذا و سلامت از جمله دستاوردهای اجرای برنامه هاي پيش بينی شده اين مجموعه خواهد بود.

اين برنامه ها قرار است با رويكرد مردم پايه و با استفاده از ظرفيت های بالقوه و بالفعل مردم در قالب ايجاد نهضت پيشران بزرگ مردمی و دانش بنيان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرايی شود.

در پایان این برنامه معاون اول رئیس جمهور از برخی پروژه ها و طرح های عملیاتی این مجموعه دانش بنیان از جمله مسکن بتنی پیش ساخته، سیستم سیلاژ علوفه و یونجه تر، سیستم آبیاری زیر سطحی، ماشین آلات جدید حفاری، کیت های تخصصی تشخیص بیماری و ماشین آلات فرآوری پشم دام بازدید کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار