رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی:

معرفی حاج قاسم به عنوان یک الگو ضرورت امروز جامعه است

مقدم‌فر در نشست تخصصی مراکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معرفی حاج قاسم به عنوان قهرمان ملی و قهرمان جهان اسلام به عنوان یک الگوی تمام عیار و انسان تراز انقلاب اسلامی ضرورت امروز جامعه است.
کد خبر: ۵۶۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 21December 2022

روابط عمومی جایگاه ویژه‌ای در عرصه فرهنگی کشور دارد/ معرفی حاج قاسم و تبیین مدرسه درس آموز وی بعنوان یک الگو و یک قهرمان ملی ضرورت امروز جامعه استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حمیدرضا مقدم‌فر» رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: با توجه به حوادث اخیر کشور در حال مواجهه با دو عرصه و حوزه جنگ هستیم. اول جنگ در خیابان‌ها و دیگری جنگ در حوزه رسانه است که از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مقدم‌فر ادامه داد: این الگو را در سوریه به واسطه داعش و رسانه‌های منطقه‌ای پیاده کردند و قصد داشتند از ایران هم سوریه سازی کنند.

رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: در سوریه داعش و تکفیری‌ها ابتدا جنگ رسانه‌ای قوی به همراه تصویرسازی و ادراک سازی در مردم سوریه را آغاز کردند بعد وارد میدان جنگ شهری شدند و تا پایان جنگ تلاش می‌کردند بصورت ترکیبی از این دو را استفاده کنند.

مقدم فر با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف رسانه‌ای کشور در حوزه‌های مختلف هنر، کتاب، رسانه و ... تاکید کرد: در حوادث اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختار‌های وظیفه‌مند خود در نوک پیکان قرار داشت و باید روابط عمومی این وزارت خانه تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جدید را به خوبی بشناسد و اقدام به هنگام داشته باشد.  

وی افزود: بنابراین روابط عمومی‌ها باید عرصه را به خوبی بشناسند تا بتوانند دفاع خوبی داشته باشند چرا که جنگ امروز جنگ فریب افکار عمومی و تغییر ادراک و معرفت است و حوزه‌های ماموریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این موضوعات مرتبط است.

مقدم‌فر در بخش دوم از صحبت‌های خود به تبیین برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات مکتب و شخصیت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: تلاش برای تدوین، تبیین و ترویج مدرسه درس‌آموز شهید سلیمانی باعث ارتقاء فرهنگی و معنوی جامعه می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم معرفی حاج قاسم بعنوان قهرمان ملی و قهرمان جهان اسلام به عنوان یک الگوی تمام عیار و انسان تراز انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست.

وی با اشاره به برگزاری سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: همه شهدای ما نقش بسیاری در تثبیت و ارتقای نظام اسلامی و خلق امنیت کشور داشته اند، ولی حاج قاسم سلیمانی دارای ویژگی خاص بود که او را تبدیل به یک نعمت و موهیت بزرگ الهی کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم ادامه داد: تشییع پیکر مطهر حاج قاسم بی سابقه بود و همه اقشار جامعه برای تجلیل از قهرمان ملی خود آمدند و به تعبیر مقام معظم رهبری یوم‌الله بود.

مقدم‌فر گفت: حاج قاسم نظریه پرداز نبود، ولی یک مکتب عملی در چارچوب مکتب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عرضه کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم نماد صداقت، اخلاص و بسیاری از ارزش‌های الهی است و مکتب ایشان متصل به مکتب مقام معظم رهبری و آموزه‌های ایشان است.

رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم با اشاره به سیزدهم دی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: برای بزرگداشت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های متنوعی از سوی مردم پیش بینی شده است و از همه دستگاه‌ها خواسته شده اقدامات آن‌ها با محوریت کمک به فعالیت‌های مردمی باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها