واکنش حماس به اقدام رژیم صهیونیستی درباره پیکر شهید فلسطینی

جنبش حماس اقدام رژیم صهیونیستی درباره عدم تحویل پیکر شهید ناصر ابوحمید را مغایر با ابتدایی‌ترین قوانین و اصول بین المللی خواند.
کد خبر: ۵۶۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ - 21December 2022

واکنش حماس به اقدام رژیم صهیونیستی درباره پیکر شهید فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تصمیم بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر خودداری از تحویل پیکر شهید ناصر ابوحمید که در اسارت در زندان‌های این رژیم به درجه شهادت رسید، گفت: این اقدام اسرائیل مغایر با ابتدایی‌ترین قوانین و اصول بین المللی و نقض تمام موازین حقوق بشر است.

به گزارش وبسایت خبری سوا، پس از این اینکه بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد پیکر اسیر فلسطینی ناصر ابوحمید برای وداع و خاکسپاری به خانواده اش تحویل داده نمی‌شود، حازم قاسم صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با این وبسایت گفت: تصمیم رژیم اشغالگر در مورد خودداری از تحویل جسد این شهید فلسطینی که به علت کوتاهی و سهل انگاری مسئولان زندان این رژیم به شهادت رسید، ابعاد و وحشیگری جنایت ترور این اسیر فلسطینی را دو چندان می‌کند.

سخنگوی جنبش حماس افزود: این تصمیم اسرائیل با ابتدایی‌ترین قوانین و اصول بین المللی مغایرت دارد و نقض آشکار تمام موازین حقوق بشر است. رژیم اشغالگر آشکارا با منطق تروریستی و مطابق با رفتار نازی‌ها عمل می‌کند.

او خاطرنشان کرد: این تصمیم رژیم اشغالگر، ناتوانی تمام نهاد‌ها و تشکیلات بین المللی برای وادار کردن این رژیم به انجام ابتدایی‌ترین کار‌ها را تایید می‌کند.

بنی گانتس صبح امروز تصمیم گرفت پیکر شهید ناصر ابوحمید را به خانواده اش تحویل ندهد.

کانال ۱۲ تلویزیون عبری زبان اسرائیل اعلام کرد: پس از ارزیابی اوضاع و توصیه مقامات امنیتی اسرائیل، بنی گانتس هم تصمیم گرفت جسد ابوحمید به خانواده اش تحویل داده نشود.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین بامداد روز سه شنبه به طور رسمی اعلام کرد ناصر ابوحمید اسیر فلسطینی به علت جنایت کوتاهی و سهل انگاری تعمدی پزشکی مسئولان رژیم اشغالگر به شهادت رسید.


انتهای پیام/۹۳۳

پربیننده ها
آخرین اخبار