وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای اسپانیایی:

اروپا به دخالت‌هایش ادامه دهد، برای ایران قابل قبول نیست

امیرعبداللهیان گفت: در منطقه ما، ایران یکی از قوی‌ترین دموکراسی‌ها را دارد و این که اروپا بخواهد به صورت یک سویه مسائل را ببیند و به دخالت‌های خود ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست.
کد خبر: ۵۶۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ - 22December 2022
اروپا به دخالت‌هایش ادامه دهد، برای ایران قابل قبول نیستبه گزارش گروه اخبار  داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (پنجشنبه) اول دی ماه در پاسخ به تماس تلفنی «خوزه مانوئل آلبارس»، همتای اسپانیایی خود، در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.
 
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با انتقاد از اقدام نادرست کشور‌های غربی در لغو عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن، این اقدام را نشانگر تلاش برای از بین بردن فرصت گفت‌وگو خواند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: در منطقه ما، ایران یکی از قوی‌ترین دموکراسی‌ها را دارد و این که اروپا بخواهد به صورت یک سویه مسائل را ببیند و به دخالت‌های خود ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست.
 
وی همچنین، آغاز سال نو میلادی را به دولت و مردم اسپانیا تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد سال آینده سالی توأم با صلح و ثبات برای همه مردم دنیا باشد و شاهد گسترش بیش از پیش روابط بین ایران و اسپانیا در عرصه‌های مختلف باشیم.
 
خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این گفت‌وگو، دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مورد اهتمام مشترک مطرح و متقابلا سال نو را به مردم و دولت ایران به خصوص مسیحیان تبریک گفت.
 
وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین بر اهتمام دولت اسپانیا برای تداوم گفت‌وگو و گسترش روابط با ایران تاکید کرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار