مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

تبلیغ گفتمان ساز و تبیین معارف ناب رویکرد تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام «شریف تبار» تبلیغ گفتمان ساز و ایجاد فرصت هایی برای تبیین معارف ناب را از جمله رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد.
کد خبر: ۵۶۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ - 22December 2022

تبلیغ گفتمان ساز و تبیین معارف ناب رویکرد تبلیغات اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست با دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در کشور و به تبع آن در استان‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: در سند تحولی و رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین و اولین مسئله، تبلیغ گفتمان ساز و ایجاد فرصت‌هایی برای تبیین معارف اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام شریف تبار به فعالیت مؤثر و مستمر هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی در عرصه‌های گونان فرهنگی و اجتماعی اشاره و بیان کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص هیئات مذهبی که کانون و مرکز جهاد تبیین معرفی شدند، امروزه، گذشته از رشد مشارکت هیئات در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله کرونا و سیل و … شاهد رویکرد متفاوت‌تر و اثرگذارتری از این مجموعه‌های مردمی در عرصه جهاد تبیین هستیم.

این مسئول فرهنگی استان ادامه داد: در حوزه مبلغان برای تحقق این سند تحولی، مسئله محوری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب که همان افزایش رشد اخلاق و معنویت در جامعه است با طرح مسجد جامعه پرداز توسط امامان محلات شکل گرفته است که البته به هر میزان مورد توجه و حمایت قرار گیرد، اثرات مطلوب‌تری از این طرح را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشاهده خواهیم کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این نکته که در طرح امام محله، جغرافیای فعالیت، توسعه بیشتری دارد، افزود: توسعه فعالیت مبلغان در این طرح به مسجد خلاصه نمی‌شود و روحانیون با حضور در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی در محلات، هم به نوعی در مسئله توسعه مخاطب و هم توجه به همه آسیب‌ها و مشکلات در محل خدمت خود، مؤثر تر و به طور مطلوب‌تری عمل می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به ظرفیت‌ها و مجامع مختلف مردمی داری مجوز فعالیت در این سازمان اشاره و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی غیر از مجامع مختلف هیئات، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، مبلغین و بانوان، از بسته جمعیتی ۹۰۰ مؤسسه و مرکز قرآنی نیز برخوردار است که البته برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی این مجامع فعالیت‌هایی انجام گرفته و در ادامه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به نقش تنظیم گری، هدایت و راهبری سازمان تبلیغات اسلامی برای مجامع وابسته تاکید و تصریح کرد: بودجه این نهاد مقدس فرهنگی کفایت نمی‌کند و نیازمند توجه، هم افزایی و همکاری از سوی مسئولان است.

در ادامه این نشست علی‌پور، دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران نیز با بیان گزارشی از عملکرد مجلس در حمایت از دستگاه‌های فرهنگی به لزوم توجه بیشتر به حوزه فرهنگ اشاره و بر لزوم ارتباط بیشتر مجموعه‌های فرهنگی با عموم مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار