رییس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان:

تعهد هنرمندان رویداد جان‌فدا به وطن و اسطورها/ آثار هنرمندان متعهد تکثیر شود

محمدی یارزاده تعهد هنرمندان رویداد ملی جان‌فدا به وطن و اسطور‌ها را راز ماندگاری آن‌ها دانست و بر تکثیر این آثار تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ - 23December 2022

تعهد هنرمندان رویداد جان‌فدا به وطن و اسطورها/ آثار هنرمندان متعهد تکثیر شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سجاد محمدی یارزاده» رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان امروز جمعه (‌۲ دی‌) از رویداد ملی جان‌فدا، که به‌پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روایت بخشی از ابعاد شخصیتی این شهید والامقام از زبان هنر در مرکز همایش‌های آستان مقدس رضوی مشهد در حال برگزاری است، بازدید کرد.

وی در این بازید ضمن دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با هنرمندان حاضر در رویداد جان‌فدا، در جریان تولیدات خلق شده هنرمندان رشته‌های تجسمی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، رویداد ملی جان‌فدا را حرکتی در راستای تعالی‌بخشیدن به هنر متعهد دانست و تاکید کرد: هنر و هنرمند متعهد از مولفه‌هایی است که امروز در جامعه بیش از هر روزگاری به آن نیازمند هستیم.

محمدی یارزاده به تاثیر اسطوره‌پردازی در تربیت هنرمندان اشاره کرد و افزود: این مولفه رمز و راز ماندگاری هنرمندان را رقم می‌زند؛ کاری که در رویداد جا‌ن‌فدا به آن پرداخته شده است در همین راستاست.

وی عدم برنامه منسجم برای تربیت هنرمندان متعهد را مورد مورد نقد قرار داد و تصریح کرد: تربیت هنرمند صرفا در موضوعات تکنیکی نیست بلکه ابعاد کانسکتی و محتوایی نیز مدنظر است.

رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان تاکید کرد: اسطوره‌پردازی که محور رویداد ملی جان‌فدا قرار گرفته است به هنرمندان کمک می‌کند تا درباره شخصیتی که مام وطن دارد و شهامت، شفافیت و اخلاص رمز ماندگاری اوست، در شرایطی که در هنر و بیان هنری به همدلی نیازمندیم خلق اثر کنند.

محمدی یارزاده کیفیت تولیدات این رویداد هنری را عالی دانست و ضمن تاکید بر عرضه درست آثار به مخاطبین، گفت: آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی بستر لازم را جهت عرضه بصری این تولیدات فراهم کنند تا این تولیدات مثمرثمر باشند.

رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان درباره بهره‌گیری رویداد جان‌فدا از ظرفیت هنرمندان مردمی گفت: تنها رمز ماندگاری یک هنرمند همان مردمی بودن و مردمی‌وار زیستن است لذا هنرمندی که بتواند به ادبیات و متون اصیل ایرانی و شاخصه‌های اسطوره‌ای بپردازد در پیس و یاد و با مردم است؛ اتفافی که روزداد جان‌فدا به آن پرداخت است.

رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان عشق به وطن را شاخصه هنرمندان حاضر در رویداد جان‌فدا دانست و افزود: هنرمندان این رویداد عاشق مام وطن و اسطوره‌های آن هستند و این هنرمندان به تعهدات خود نسبت به وطن و ایران پاسخ خواهند داد.

گفتنی است، تمام هنرمندان کشورمان می‌توانند آثارشان را از امروز سه‌شنبه تا ۱۳دی‌ماه از طریق سایت Honareheiat.com به دبیرخانه رویداد ملی جانفدا ارسال کنند و منتخبین آثار برگزیده در سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها