سردار جلالی در جمع خبرنگاران:

در حوزه گوشی‌های هوشمند باید دارای سامانه بومی باشیم/ درگیری اروپا و آمریکا بر سر مالکیت اطلاعات شبکه‌های اجتماعی

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری‌ها بر گوشی‌های موجود مدیریت نرم‌افزاری داشته باشیم، گفت: همچنین باید مرکز پشتیبان‌گیری و سرور این گوشی‌ها را در کشور ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ - 01November 2015

در حوزه گوشی‌های هوشمند باید دارای سامانه بومی باشیم/ درگیری اروپا و آمریکا بر سر مالکیت اطلاعات شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه همایش پدافند سایبری، در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات در عرصه گوشیهای هوشمند اظهار داشت: در حوزه این گوشیها باید دارای سامانه بومی باشیم.

وی در این رابطه گفت: بهمنظور کاهش آسیب پذیریها باید برای گوشیهای موجود مدیریت نرم افزاری ایجاد کرده و همچنین مرکز پشتیبانگیری و سِرور این گوشیها را در کشور راه اندازی کنیم.

سردار جلالی ادامه داد: در حوزه ضد بدافزارها نیز اسکادای بومی با صرف 3 سال زمان توسط جوانان کشورمان ساخته شد؛ اما در برخی نمایشگاههای کشور بعضی ضد بدافزارها را به رایگان توزیع کرده و هدیه می دهند؛ که این یک اقدام خائنانه نسبت به محصول بومی است.

وی با بیان اینکه حملات سایبری به 3 دسته کلی تقسیم می شود، افزود: مدل نخست از طریق نفوذ و حکهای فردی، مدل دوم از طریق حک توسط گروههایی که اهداف سیاسی و تروریستی دارند و همچنین مدل سوم از راه حملات توسط کشورهای متخاصم دنبال میشود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل درباره شبکههای اجتماعی نیز تصریح کرد: امروز اروپا و آمریکا بر سر مالکیت اطلاعات شبکههای اجتماعی با هم درگیری دارند.

وی در پایان گفت: نگاه ما به شبکههای اجتماعی صرفا تهدید محور نیست؛ بلکه این شبکهها میتوانند فرصت محور نیز باشند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها