واعظی در همایش پدافند سایبری:

دشمنان به دنبال نفوذ در اذهان مردم و تغییر فرهنگ کشور هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دشمنان به وسیله جنگ نرم در پی تغییر سبک زندگی و فرهنگ یک کشور و نفوذ روی ذهن و فکر یک جامعه هستند.
کد خبر: ۵۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ - 01November 2015

دشمنان به دنبال نفوذ در اذهان مردم و تغییر فرهنگ کشور هستند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش "پدافند سایبری" که صبح امروز در سالن همایش شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: موضوع پدافند غیرعامل برای تمامی کشورها مهم و قابل اهمیت است.

وی افزود: موقعیت ژئواستراتژیک ایران اهمیت پدافند غیرعامل را در کشورمان بیشتر می کند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: کشور ما با توجه به شرایط سیاسی و موضع استقلالطلبانه که همواره در نظام ما بر آن تأکید شده است، قاعدتا دشمنان بیشتری نسبت به دیگر کشورهایی که یا محتاط و یا تابع دیگران هستند، دارد.

واعظی با بیان اینکه ما دشمنان کوچک و بزرگ منطقهای و بینالمللی داریم، گفت: دشمنان بر اثر تجربه دریافتهاند که شاید بتوانند از طریق نظامی به ما خسارتی بزنند؛ اما نمیتوانند به اهداف خود برسند؛ لذا به جنگ نرم روی آوردهاند.

وی اضافه کرد: دشمنان به وسیله جنگ نرم در پی تغییر سبک زندگی و فرهنگ یک کشور و نفوذ روی ذهن و فکر یک جامعه هستند. آنها نفوذ میکنند تا اطلاعاتی را کسب و سپس در زمان خاص برای ضربع زدن از آنها استفاده کنند.

واعظی در ادامه با تأکید بر لزوم کاهش تهدیدات و افزایش فرصتها تصریح کرد: در رده بندیهای پدافند غیرعامل ICT، اهمیت حیاتی دارد؛ چرا که از یک سو میتواند اطلاعات را فاش کند و از سوی دیگر نبودِ آن نیز میتواند یک تهدید باشد؛ لذا باید ICT را هم صیانت کرد و هم آن را توسعه داد.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: موضوع صیانت و حفاظت در وزارت ارتباطات تنها مختص به کمیته پدافند غیرعامل نیست؛ بلکه همه مدیران و کارکنان وزارتخانه باید خود را در این باره مسئول بدانند.

در حاشیه این همایش، تمبر یادبود پدافند غیرعامل با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان پدافند غیرعامل رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار